DODAJ

Ważna część modernizacji dworca w Legnicy na finiszu!

Komunikacja publiczna / Legnica
Ważna część modernizacji dworca
Kajtman
2013-06-05 12:09:49
Dobiegają końca prace wykończeniowe i aranżacyjne w kasowej części holu legnickiego dworca. W drugiej połowie tego miesiąca zostanie do niego przeniesiona obsługa podróżnych i kasy biletowe.


Montaż szklanych boksów w pomieszczeniach kas biletowych i nowego oświetlenia – to tylko niektóre z finalizowanych właśnie prac w części kasowej holu dworca. Do tej pory wykonano tam szereg robót. Między innymi położono ogrzewanie podłogowe i posadzkę oraz poddano renowacji ściany i sufit wraz z detalami architektonicznymi. Wyremontowano też pomieszczenia sąsiadujące i jeden z kompleksów dworcowych toalet. Pod nadzorem konserwatora zabytków odtworzono pulpity kasowe, drewniane detale przy kasach, okienka kasowe i uzupełniono brakujące zabytkowe płytki ścienne. Po zakończeniu wszystkich prac aranżacyjnych w tej części dworca zostanie tam przeniesiona obsługa podróżnych. Umożliwi to prace w drugiej części holu, przez którą obecnie odbywa się ruch podróżnych. Po reorganizacji ruchu do holu dworca dostaniemy się przez wejście boczne od strony budynku poczty. Z kolei z holu dworca na perony przejdziemy specjalnie wytyczonym wejściem.


 


Prace budowlane trwają też w innych częściach budynku. Pracuje przy nich codziennie setka budowlańców. Od strony poczty wykonawca ustawił rusztowania, z których prowadzony jest remont elewacji. Pierwsze jego efekty są widoczne przy wejściu bocznym do holu, gdzie renowacji jest poddawana okładzina wykonana z piaskowca oraz cokół. W tej części wykonano już nowe tynki i trwają prace przygotowawcze do malowania elewacji. Wewnątrz dworca zakończono już prace rozbiórkowe i wykonano nowe żelbetowe stropy i klatki schodowe. Rozpoczęły się również prace polegające na konserwacji zabytkowego stropu w dworcowej poczekalni. Ponadto wymieniane są instalacje, a także stolarka okienna. 


 


Modernizacja dworca w Legnicy rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku, a zakończy się do końca I kwartału 2014 roku. Jej głównym celem jest poprawa estetyki i wyglądu budynku oraz komfortu i bezpieczeństwa podróżnych. Koszt inwestycji to prawie 13,5 miliona złotych. Jest ona finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych.