Union Investment informuje o zakupie łódzkiego centrum handlowego Manufaktura

Union Investment informuje o zakupie łódzkiego centrum handlowego Manufaktura

Łódź
Kajtman
Kajtman
REKLAMA

Union Investment Real Estate GmbH nabywa od Fonciere Euris, Rallye i Apsys ponad 91 000 mkw. powierzchni łódzkiej Manufaktury, jednego z największych i najbardziej znanych w Polsce i Europie centrów handlowo – rozrywkowych. W transakcji Union Investment korzysta z doradztwa Jones Lang LaSalle oraz kancelarii prawnej Hogan Lovells.


Przejęcie w tym roku przez Union Investment Manufaktury to jedna z największych transakcji na rynku centrów handlowych w Polsce. Apsys, dotychczasowy zarządca łódzkiego kompleksu, będzie sprawować tę funkcję również po zakończeniu procesu akwizycji. Inne szczegóły dotyczące transakcji nie zostały ujawnione.  


Manufaktura, o powierzchni najmu 112 500 mkw. jest największym centrum handlowym w Polsce. Ten w pełni wynajęty obiekt od lat cieszy się dużym zainteresowaniem najemców. Transakcja obejmuje 91 240 mkw., i nie dotyczy sklepu Leroy Merlin oraz wielosalowego kina Cinema City, które pozostaną w rękach obecnych właścicieli, czyli odpowiednio Leroy Merlin i Cinema City. Po sfinalizowaniu transakcji, planowanym na koniec 2012 r., Manufaktura stanie się częścią otwartego funduszu nieruchomości UniImmo: Deutschland. To pierwsza inwestycja tego funduszu w Polsce.

 

REKLAMA

Dr Frank Billand, członek zarządu Union Investment Real Estate GmbH podsumował: “Dzięki aktywom o wartości ponad 7,5 mld euro, UniImmo: Deutschland ma możliwość zrealizowania tej spektakularnej transakcji inwestycyjnej, w wyniku której fundusz poszerzy swój portfel nieruchomości handlowych o jedno z trzech wiodących centrów w Polsce”.


Zlokalizowaną w samym centrum Łodzi Manufakturę odwiedza rocznie około 20 mln klientów. W bezpośredniej strefie zasięgu tego regionalnego centrum mieszka około 2,5 mln osób. Łódź to trzecie co do wielkości miasto w Polsce (737 000 mieszkańców). Otwarta w maju 2006 r. Manufaktura jest unikalnym w skali europejskiej centrum łączącym funkcje handlowe i rozrywkowe z rozbudowaną ofertą kulturalną. Na historycznym, poprzemysłowym terenie obiektu organizowany jest szereg wydarzeń – koncertów, wystaw, pokazów filmowych na świeżym powietrzu czy festiwali, takich jak festiwal Łódź Czterech Kultur. Ogólnodostępny rynek pełni funkcję miejsca spotkań łodzian i turystów. Centrum posiada certyfikat ekologiczny BREEAM in Use. Mix najemców Manufaktury obejmuje polskie i światowe marki takie jak Real, Saturn, H&M, C&A, Zara czy Van Graaf. Łącznie na terenie obiektu działa ponad 300 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych.

 

Dr. Frank Billand dodał: „Elementem naszej strategii rozwoju jest poszukiwanie najlepszych nieruchomości, z pełną ofertą i mocną pozycją rynkową. Manufaktura spełnia wszystkie te kryteria.”

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA