Nowy most będzie miał kilometr długości. Powstaną kilkusetmetrowe dojazdy do nowej przeprawy. Województwo Lubelskie rozbuduje też kilkadziesiąt kilometrów drogi krajowej nr 747 między Konopnicą a Kamieniem. Na tym odcinku powstaną obwodnice trzech miejscowości: Opola Lubelskiego, Chodla i Bełżyc. Dzięki inwestycjom łatwiej będzie dojechać z województwa lubelskiego do Radomia i Kielc.
Dziś, żeby przeprawić się w tym miejscu przez Wisłę, trzeba albo czekać na prom w pobliskim Solcu nad Wisłą, albo wybrać się w minimum godzinną podróż w górę rzeki do mostu w Annopolu lub w dół Wisły, do Puław. Te dwa mosty, w Annopolu i w Puławach, są od siebie oddalone o 75 km. To najdłuższy odcinek wzdłuż Wisły bez stałej przeprawy.
Przeprawę w Kamieniu buduje konsorcjum trzech firm, w którym liderem jest Energopol – Szczecin. Dokument rozpoczynający budowę podpisali Michał Ziętara z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, przedstawiciele województwa lubelskiego i mazowieckiego, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie, a także reprezentanci wykonawcy.