Tu powstaje Poznań City Center, nowe centrum miejskie. Rusza budowa dróg.

Tu powstaje Poznań City Center, nowe centrum miejskie. Rusza budowa dróg.

Poznań
REKLAMA

Nowe skrzyżowanie, prawie 2,5 km nowych dróg, przejście podziemne, ścieżki rowerowe, nowy przystanek tramwajowy – tak już jesienią przyszłego roku mają wyglądać okolice powstającego w Poznaniu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Inwestor, węgierska firma TriGranit Development Corporation, zaprezentował swoją wizję tej części miasta na nowych wizualizacjach.


Prace związane z budową dróg wokół ZCK już się rozpoczęły. W miniony wtorek rozpoczęto je od wygrodzenia terenu na Wolnych Torach, gdzie będą prowadzone roboty drogowe. Przystąpiono także do przekładania kabli i prac związanych z podziemną infrastrukturą i instalacjami. Na razie pierwsze prace prowadzone są poza obszarem, który powodowałby utrudnienia w ruchu aut czy tramwajów. Najwcześniej pierwszych ograniczeń w ruchu należy spodziewać się w połowie grudnia, a już na dobre na początku stycznia 2013 r. Inwestor tej części robót, Zarząd Dróg Miejskich z odpowiednim wyprzedzeniem, po uzgodnieniu z wykonawcą robót drogowych (Konsorcjum firm wynajętych przez TriGranit) będzie informował o wprowadzanych tymczasowo ograniczeniach i zmianach w organizacji ruchu. Okresowo ruch Mostem Dworcowym będzie odbywał się tylko jedną stroną. Przewiduje się także okresowe wprowadzenie ruchu wahadłowego dla tramwajów. Roboty są tak zaplanowane, aby w jak najmniejszym stopniu zdezorganizować ruch, choć pewnych utrudnień, przy takiej skali prac nie da się wyeliminować. Po ich zakończeniu mieszkańcy Poznania i przyjezdni zyskają bardziej drożną niż teraz (dwa pasy na wprost i trzeci skręt w lewo) drogę na odcinku Most Dworcowy ulica Przemysłowa/Towarowa, nowe, szerokie skrzyżowanie, przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów oraz ścieżki rowerowe, nowy przystanek tramwajowy skomunikowany z przejściem podziemnym schodami i windą (z tego powodu trzeba będzie przebudować ulicę Matyi i podnieść teren o 1,5 metra), przedłużoną w głąb Wolnych Torów ulicę Jakuba Wujka umożliwiającą wjazd od strony Wildy i ulicy Hetmańskiej, drogi wewnętrzne umożliwiające dojazd do nowego dworca PKS, do centrum handlowego Poznań City Center i na nowy trzykondygnacyjny parking. W ramach realizowanego z rozmachem projektu planowana jest też budowa specjalnego parkingu dla rowerzystów.

REKLAMA
Do końca roku Inwestor zamierza doprowadzić budowę do stanu surowego otwartego. Całe Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, obejmujące zbudowany już i oddany do użytku w maju br. dworzec kolejowy PKP, wznoszony obecnie nowy dworzec autobusowy PKS na 19 stanowisk, centrum handlowe Poznań City Center z 250 sklepami i trzypoziomowy parking samochodowy na 1500 aut ma być oddane do użytku w IV kwartale 2013 roku.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA