DODAJ

11 firm chce budować dojazd do obwodnicy południowej

Drogi i mosty / Radom
11 firm chce budować
RynekInfrastruktury
2014-03-10 12:56:06

Przetarg na budowę nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej i węzła drogowego nad linią kolejową w Radomiu cieszył się sporym zainteresowaniem. Oferty złożyło 11 podmiotów. Obecnie są one analizowane pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym.


 


Kto chce budować i za ile?


Najtańszą ofertę zaproponowało konsorcjum firm Budromost-Starachowice oraz Mosty-Łódź (61,598 mln zł), dalej było konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z ofertą o wartości 62,902 mln zł). Minimalnie więcej pieniędzy chciały firmy: Budownictwo Drogowe Jarpol (63,786 mln zł) oraz Skanska (63,887 mln zł).


 


Najwięcej za wykonanie całego zamówienia zażądało natomiast konsorcjum firm Plesmar i CHM Obras e Infraestructuras – aż 79,333 mln zł. Na sfinansowanie robót na Młodzianowskiej (od Gdyńskiej do Godowskiej) MZDiK zamierza przeznaczyć 60 mln zł.


 


Realizacja inwestycji objętej przetargiem, czyli budowa nowego śladu ulicy Młodzianowskiej raz węzła drogowego nad torami kolejowymi przewidziana jest na lata 2014-2016.


 


Co już wykonano?


Planowana inwestycja jest kontynuacją skończonej w 2011 roku przebudowy ulicy Młodzianowskiej na odcinku od Sedlaka do Gdyńskiej. Zadanie to było współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość projektu wyniosła 11,514 mln zł. Kwota dofinansowania pokryła 85 procent kosztów inwestycji.


 


W ramach prac przy budowie i przebudowie ulicy Młodzianowskiej wykonano prawie 1 km nowej jezdni. Przebudowano też skrzyżowania z ulicami Sedlaka, Chałubińskiego i Gdyńską oraz skrzyżowanie ulicy Młodzianowskiej z Blaszaną. Wybudowano lub przebudowano chodniki, kanalizację sanitarną i deszczową oraz sieć telekomunikacyjną. Zamontowano też oświetlenie.


 


Co nowego powstanie?


Teraz wybrany w przetargu wykonawca zajmie się kontynuacją prac. Zaplanowano przebudowę kolejnego odcinka ulicy Młodzianowskiej od Gdyńskiej do torów kolejowych. Powstanie również wiadukt nad linią kolejową nr 8, natomiast za skrzyżowaniem za torami zostanie wybudowany nowy odcinek drogi do ulicy Cisowej. Ulica Młodzianowska na odcinku od Cisowej do Armii Ludowej zostanie przebudowana. Zaplanowano również przedłużenie drogi od ulicy Armii Krajowej do Godowskiej wraz z włączeniem do obwodnicy.


 


Poprowadzona częściowo nowym śladem ulica Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic Radomia. Kierowcy jadący z tej części miasta do śródmieścia musza obecnie pokonywać mocno obciążone rondo Dmowskiego. Nowa ulica będzie należała do podstawowego układu komunikacyjnego Radomia, przejazd nią będzie bezkolizyjny i bezpieczny dla pieszych.


 


Ważną częścią tego drogowego przedsięwzięcia jest budowa wiaduktu nad torami kolejowymi. Obiekt wraz z całym węzłem drogowym nie tylko pozwoli skomunikować ścisłe centrum miasta z obwodnicą – w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym pierwszym etapem trasy N-S.


 


Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudowana zostanie też nowa jezdnia wzdłuż torów kolejowych, która pobiegnie między ulicą Młodzianowską i Żakowicką. Będzie ona wyłącznie jezdnią lokalną, natomiast w kolejnych latach stanie się odcinkiem trasy N-S.