Unibail-Rodamco rozpoczyna w Warszawie inwestycje przewidziane na lata 2016/17

Unibail-Rodamco rozpoczyna w Warszawie inwestycje przewidziane na lata 2016/17

Warszawa
Kajtman
Kajtman
REKLAMA
Wśród planów firmy na najbliższe miesiące jest m.in. potężna rozbudowa stołecznej Arkadii oraz wprowadzenie nowego konceptu „The Designer Gallery” w Galerii Mokotów. Oba projekty oparte są na koncepcji „Destinations”, czyli wyjątkowych miejsc spotkań.

Miło spędzić czas

– Klienci coraz częściej odwiedzają centra handlowe, by spotkać się ze znajomymi, zjeść, pójść do kina – miło spędzić czas, a nie robić zakupy w pośpiechu – mówi Jakub Skwarło, Director of Operations na Europę Centralną. – Unibail-Rodamco tworzy takie udogodnienia dla swoich gości, które uczynią wizyty w obiektach przyjemniejszymi, lub nawet staną się celami samymi w sobie. Przykładami nowatorskich rozwiązań mogę być opracowane przez grupę koncepcje takie jak: The Designer Gallery, Dining Plaza, Fresh!, The Family Experience, Click&Services czy Shopping Breaks – dodaje Jakub Skwarło.

Arkadia się powiększy

Największe zmiany w ciągu najbliższego roku czekają warszawską Arkadię – wartość inwestycji to ok. 60 mln złotych. Przebudowa zacznie się w czerwcu 2016 roku, a jej zakończenie zaplanowano na czerwiec 2017. W wyniku prac obiekt zyska 2 tys. mkw., a rozbudowa obejmie łącznie aż 9 tys. mkw. Nastąpi m.in. wysunięcie głównej fasady do przodu, w stronę Ronda Radosława, usprawnienie pionowych ciągów komunikacyjnych (wind i schodów), a przede wszystkim – pojawi się nowa przestrzeń dla sklepów i restauracji.

Dining Plaza

W 2014 roku strefa food court w Arkadii została wyremontowana i odnowiona, by zapewnić jeszcze większą wygodę klientów. Teraz w centrum powstanie dodatkowa przestrzeń gastronomiczna z indywidualnymi lokalami restauracyjnymi, tzw. Dining Plaza.
– Dining Plaza to niezwykła aranżacyjnie, różnorodna i bogata pod względem oferty przestrzeń restauracyjna, wydzielona od reszty centrum handlowego – wyjaśnia Jakub Skwarło. – Strefy Dining Plaza są zaprojektowane w taki sposób, by klienci znaleźli w nich zarówno miejsca, gdzie można zjeść posiłek z rodziną, jak i takie, które będą idealne na spotkanie biznesowe czy towarzyskie. W architekturze stawiamy na przestronność, dużą ilość zieleni i elegancję, projektujemy w tych miejscach także przestrzenie dla dzieci oraz miejsca do przeprowadzania kulinarnych eventów, pokazów itp. – dodaje.
Dzięki tej zmianie pełna oferta restauracji zostanie zlokalizowana na I piętrze centrum, wydzielona i odizolowana aranżacyjnie od reszty obiektu. Na parterze pozostaną jedynie lokale Bierhalle i Street, zlokalizowane w drugim skrzydle budynku. W nowej strefie pojawi się osiem restauracji, z czego największa będzie liczyła do 1 200 mkw. – zostanie wyposażona w szklaną fasadę, taras oraz przeszklenia od góry do dołu.
Ponadto przebudowane zostaną wejścia z parkingu oraz świetlik (nad Dining Plaza powstaną dodatkowo dwa nowe świetliki), przy nowej strefie restauracyjnej pojawi się piąty kompleks toalet, a w pobliżu salonu C&A – nowe wejście do fitness clubu Calypso.

Teren zewnętrzny

Na terenie zewnętrznym powstaną m.in. bezpłatny, oryginalny plac zabaw dla dzieci, wymieniona zostanie fontanna na dziedzińcu, a liczba miejsc rowerowych będzie maksymalnie powiększona. Cyklistów ucieszy też zapewne fakt, że miejsca parkingowe dla jednośladów będą zadaszone i wyposażone w monitoring. Dodatkowo przed Arkadią powstaną liczne strefy zieleni, z miejscami wypoczynku, a dostęp do centrum z przystanków czy postojów taksówek znacząco się ułatwi.

Flagowy H&M i zmiany w infrastrukturze

Aż o 1 200 mkw. powiększy się w wyniku rozbudowy salon H&M, który stanie się flagowym sklepem marki – będzie liczył łącznie 3 900 mkw. na dwóch poziomach – i na pierwszym piętrze zyska 7-metrową fasadę. Dla wygody klientów lokal podczas przebudowy będzie czynny cały czas, a remont będzie odbywał się etapami.

Bogata oferta Arkadii

Arkadia od samego początku istnienia dba o bogatą, różnorodną i unikalną ofertę – stąd ogromny wybór marek zarówno polskich, jak i zagranicznych. Również wiele nowych marek, bardzo często ich flagowe salony, pojawiło się w obiekcie. Duża liczba lokali i stref przeszła remonty i renowacje. W ostatnim czasie pojawiły się w Arkadii flagowe salony marek takich jak: Zara, Massimo Dutti, ISpot czy Converse.
***

Galeria Mokotów z unikalnym konceptem

Galeria Mokotów od lat jest ważnym punktem na mapie zakupowej wszystkich tych, dla których najnowsze trendy w modzie stanowią ważny element decyzji zakupowych. Dotychczasowa oferta, w której tuż obok światowych konceptów, jak np.: Trussardi czy Michael Kors, swoje butiki mają m.in.: Robert Kupisz czy La Mania, dobrze sprawdza się w roli wyróżnika i magnesu, którym przyciąga do siebie Galeria Mokotów.
REKLAMA
Od listopada tego roku powierzchnia 3145 mkw., zlokalizowana na poziomie I centrum handlowego, stanie się jedynym w Polsce miejscem, gdzie miłośnicy łączenia designu, mody i sztuki zyskają nową przestrzeń nie tylko zakupową – The Designer Gallery.
Prace nadające tej części zupełnie nowy wygląd obejmą powierzchnię 1800 mkw. i potrwają od czerwca do listopada br. Wartość inwestycji szacowana jest na 10 mln złotych.
Ten unikalny koncept handlowy Unibail-Rodamco jest swoistym połączeniem usług, najnowocześniejszego designu i unikalnych marek premium. Dostępny do tej pory jedynie w Nicei i Sztokholmie, zawita już jesienią tego roku do Warszawy, do Galerii Mokotów.

The Designer Gallery

Strefa The Designer Gallery zostanie utworzona na poziomie I Galerii Mokotów. Do oferty obecnych już marek premium, najpopularniejszych światowych brandów i butików najlepszych polskich projektantów, dołączą sklepy typu: pop-up store, concept store oraz nowe sklepy i marki modowe niedostępne dotąd w Polsce, które na swój debiut na naszym rynku wybrały właśnie Galerię Mokotów.
Strefę utworzą 33 sklepy oraz dodatkowa przestrzeń o powierzchni 50 mkw., w której odbywać się będą wydarzenia organizowane przez najemców i Galerię Mokotów, ściśle związane z modą i sztuką. To tu organizowane będą wystawy, warsztaty czy pokazy mody. Elastyczna przestrzeń będzie sercem The Designer Gallery, a wokół niego będą gromadzili się młodzi projektanci, twórcy i artyści. Ich prace i instalacje będą zmieniającą się częścią nowej architektury miejsca, opartej na nowoczesnych rozwiązaniach oraz najwyższej jakości materiałach wykończenia, podkreślających artystyczny i nowatorski koncept, który niewątpliwie stanie się kolejnym wyróżnikiem Galerii Mokotów na mapie centrów handlowych Polski.

Pop-up store

W ramach nowego konceptu pojawią się wolnostojące konstrukcje – specjalnie zaprojektowanie miejsca sprzedaży, w których swoje kolekcje będą cyklicznie oferować projektanci i artyści. Przez ściśle określony czas zaproszeni do współpracy twórcy mody, biżuterii czy sztuki będą mieli szansę na zapoznanie klientów Galerii Mokotów ze swoimi propozycjami. Cykliczność i zmienność założona przy współpracy z projektantami gwarantuje atrakcyjność oferty dla klientów i dobrze wpisuje się w koncept prezentacji tego, co najnowsze i godne uwagi w świecie mody, sztuki czy designu.

Sklep koncepcyjny

Nową propozycją będzie również obecny w strefie The Designer Gallery sklep koncepcyjny, oferujący wiele stylowych marek i nowoczesnych rozwiązań nie tylko z dziedziny mody. Obejmujący swoją ofertą także designerskie rozwiązania, np. elementy wyposażenia wnętrz, będzie doskonałym elementem łączącym różne dziedziny sztuki projektowania. Nawiązujący do tradycji największych stolic mody koncept uzupełni ofertę projektantów i marek obecnych już w Galerii Mokotów.

Współtwórcy Designer Gallery

Przy nowym projekcie Unibail-Rodamco zdecydowało się na współpracę z Katarzyną Sokołowską. Ceniona reżyserka pokazów mody i autorytet w tej branży pełni przy projekcie rolę zewnętrznego współpracownika, który jako Chief Editor razem z Unibail-Rodamco czuwać ma nad ostatecznym kształtem The Designer Gallery, rekomendując do współpracy ciekawych twórców i projektantów. To właśnie artyści są ważnym elementem konceptu The Designer Gallery, który zagwarantuje nową jakość odwiedzającym Galerię Mokotów i stanie się nowym wyróżnikiem tego miejsca.
– Tworzymy koncept, który doskonale wpisuje się w potrzeby naszych klientów. Są to osoby, które chętnie sięgają po nowości z dziedziny mody czy designu oraz interesują się sztuką i ofertą młodych artystów z bardzo rożnych dziedzin. Tworzymy przestrzeń, w której odpowiemy na te zainteresowania, będziemy zaskakiwać i inspirować. The Desinger Gallery doskonale uzupełni dotychczasową ofertę Galerii Mokotów i jeszcze mocniej zwiąże to miejsce z tym, co ważne dla naszych gości – najnowszymi trendami i najlepszymi markami oraz świeżym spojrzeniem na świat oczami najciekawszych twórców – mówi Jakub Skwarło Director of Operations Central Europe, Unibail-Rodamco.
Prace związane z rozbudową i rearanżacją centrów będą prowadzone tak, aby zgodnie z polityką czterech gwiazdek nie zakłócały normalnego ich funkcjonowania i w jak najmniejszym stopniu wpływały na komfort odwiedzających je klientów.
***

Filozofia Unibail-Rodamco

Założenia inwestycyjne U-R obejmują ścisłą współpracę z miastem oraz tworzenie obiektów jako integralnych części tkanki miejskiej. Firma stale inwestuje w swoje centra i buduje je z wizją długoterminową, stosując najwyższe standardy w branży w każdej dziedzinie: lokalizacji, koncepcji architektonicznej, tenant miksu, marketingu, komunikacji, usług. W swoich działaniach Unibail-Rodamco wykorzystuje benchmarki międzynarodowe, jednak bardzo ważna dla firmy jest znajomość rynków lokalnych.
***
Arkadia i Galeria Mokotów to dwa pierwsze w Polsce centra handlowe, które na podstawie audytu zewnętrznej firmy wiosną 2012 roku otrzymały cztery gwiazdki. Nadawanie gwiazdek centrom U-R odbywa się według określonych wymogów, opracowanych przez firmę SGS – światowego lidera w audycie i certyfikacji hoteli – oraz samego Unibail-Rodamco. SGS przeprowadza doroczny audyt, zapewniający utrzymanie czterogwiazdkowego standardu. Najważniejszym celem procesu certyfikacji jest zapewnienie jakości na każdym etapie relacji pomiędzy centrum i klientem. Stąd usługi takie, jak szatnie, aplikacje na telefon komórkowy, bezpłatny i nieograniczony dostęp do WIFI, Facebooka, a także usługi typu „premium” (zakupy ze stylistką, asystent zakupowy, przegląd szafy w domu klienta, możliwość korzystania z iPadów w przestrzeniach relaksacyjnych, bezpłatny dostęp do codziennej prasy, bezpłatne wypożyczanie parasoli, książeczek dla dzieci itp.). Czterogwiazdkowa strategia koncentruje się na wartości dodanej, jaką jest wyjątkowe doświadczenie zakupowe.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA