Ponad 250 mln zł zainwestowała w rozbudowę zakładu we Wrocławiu firma Bombardier Transportation Polska. W nowej hali produkcyjnej powstawać będą nadwozia pociągów dużych prędkości dla niemieckich kolei Deutsche Bahn. Kontrakt dla niemieckich kolei Bombardier Transportation realizuje razem z firmą Simens. Produkcja ma ruszyć za kilkanaście dni, na początku listopada. Dzięki nowej inwestycji pracę we wrocławskiej fabryce znajdzie 100 nowych pracowników. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie WSSE "Invest-Park".
W nowej hali produkcyjnej Bombardier wyprodukuje nadwozia do wagonów pociągów dużych prędkości typu ICE 4.
Jest to budynek o powierzchni prawie 19,5 tys. mkw., w którym będzie się mieściła spawalnia i lakiernia oraz pomieszczenia biurowo-socjalne.
Nowa inwestycja powstała na terenie wrocławskiej fabryki Bombardier Transportation Polska, tuż obok istniejącego zakładu produkcyjnego. Wykonawcą hali była firma Panattoni Europe.
Nowoczesne technologie
We wrocławskiej fabryce będą wykorzystywane technologie, których do tej pory w polskich fabrykach kolejowych nie stosowano. Będzie to m.in. spawanie laserem 3D – po raz pierwszy w Polsce.
REKLAMA
W związku z nową inwestycją, w fabryce we Wrocławiu zostanie zatrudnionych minimum 100 nowych pracowników. Na pracę mogą liczyć przede wszystkim lakiernicy, ale potrzebni będą również spawacze, ślusarze oraz kadra inżynierska. Rekrutacja trwa od czerwca, ale w większym zakresie będzie prowadzona na początku przyszłego roku.
O inwestorze:
Centrala Bombardier Transportation mieści się w Niemczech, w Berlinie, a swoje wyroby i usługi i usługi koncern sprzedaje w ponad 60 krajach. Obecnie na całym świecie jest eksploatowanych ponad 100 tysięcy pojazdów wyprodukowanych przez Bombardier. Koncern oferuje rozwiązania dla branży transportu szynowego oraz dostarcza innowacyjne wyroby i usługi z zakresu zrównoważonej mobilności.
Wrocławska fabryka Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. kontynuuje wielkie tradycje Fabryki Wagonów Pafawag. Produkcja na terenie fabryki została rozpoczęta już w latach trzydziestych XIX wieku, a wrocławski zakład należy do grona najstarszych producentów taboru szynowego w Europie. Tym samym, wrocławski zakład jest jedną z najstarszych fabryk taboru kolejowego w Europie i jednocześnie najstarszą stale działającą fabryką tego typu w Polsce.
Bombardier Transportation jest światowym liderem w produkcji lokomotyw elektrycznych. Fabryka we Wrocławiu prowadzi produkcję ich nadwozi. W ramach współpracy wewnątrz koncernu, we Wrocławiu produkowane są także podzespoły dla innych pojazdów szynowych, produkowanych przez Bombardier Transportation m.in. ramy wózków dla pociągów wielkich prędkości, zespołów trakcyjnych ruchu regionalnego, tramwajów i wagonów metra.
W 2015 r. z wrocławskiej fabryki Bombardiera wyjechało łącznie 176 nadwozi. Zakład we Wrocławiu dotąd znany był głównie z produkcji pudeł dla nowoczesnych lokomotyw Traxx, które są sprzedawane na całym świecie. To we Wrocławiu produkuje się nadwozia dla 60 pociągów (180 wagonów) dla podmiejskiej kolei S-Bahn w Hamburgu za prawie 330 mln euro.
Aktualnie we Wrocławiu koncern zatrudnia ponad 700 osób. Dzięki nowej inwestycji, w przyszłym roku zatrudnienie przekroczy liczbę 800 osób.
Aktualnie we Wrocławiu koncern zatrudnia ponad 700 osób. Dzięki nowej inwestycji, w przyszłym roku zatrudnienie przekroczy liczbę 800 osób.