Zabezpieczy ściany wykopu, zbuduje ogrodzenie, wykona plantowanie terenu - takie zadania czekają zwycięzcę przetargu na zabezpieczenie wykopu pod planowaną galerię handlową przy Stadionie Miejskim. Przetarg właśnie ogłosiła spółka Wrocławskie Inwestycje. Nie oznacza to jednak, że magistrat rezygnuje z pomysłu zasłonięcia dziury gigantyczną reklamą.
Spółka Wrocławskie Inwestycje szuka wykonawcy, który m.in. zabezpieczy ściany wykopu, zbuduje ogrodzenie i zjazd do wykopu oraz wykona plantowanie terenu przy Stadionie Miejski,, gdzie ma powstać galeria handlowa. Zwycięzca ogłoszonego przetargu na wykonanie prac będzie miał 8 tygodni. Roboty powinny zacząć się już w marcu.
Przypomnijmy, na początku lutego skończył się trwający prawie 2 miesiące czas oczekiwania na oddanie gruntu, gdzie biznesmen Zygmunt Solorz-Żak miał wybudować galerię handlową. Obiekt, który miał finansować piłkarski Śląsk ostatecznie nie powstał. Decyzję o zwrocie działki do miasta podjęła rada nadzorcza Śląska, w której zasiadają przedstawiciele miasta i biznesmena, ale ludzie tego ostatniego mają większość.
Ogłoszenie przetargu na zabezpieczenie wykopu nie oznacza, że miasto zrezygnuje ze swojego niecodziennego pomysłu na zakrycie dziury przy stadionie. Urzędnicy wpadli mianowicie na pomysł przykrycia jej gigantyczną reklamą lub umieszczenia tam balonu z logo reklamodawcy. Miałoby to rozwiązać problem nieestetycznego widoku z lotu ptaka, która za pośrednictwem kamer z helikopterów podczas Euro 2012 będzie przekazywany do kilkuset stacji telewizyjnych na całym świecie. Do zakrycia jest 6,6 hektara gruntu.
- Już trwają prace nad koncepcją zakrycia głębokiego wykopu, tak by nie straszył on kibiców i turystów, którzy odwiedzą Wrocław podczas futbolowych mistrzostw - mówił nam na początku lutego Paweł Czuma, szef biura prasowego w urzędzie miejskim.