Jest jeszcze szansa, żeby wrocławskie mecze czerwcowych mistrzostw Europy zobaczyć na żywo z najlepszych miejsc na Stadionie Miejskim, racząc się przy tym winem i krewetkami. Wystarczy wykupić jeden z oferowanych przez UEFA tzw. pakietów hospitality. To wydatek rzędu, bagatela, ponad tysiąca euro.
UEFA oferuje dwa rodzaje pakietów w ramach Club Prestige. Tańsze są Club Prestige Gold.
- Oprócz biletu na mecz, w tym pakiecie znajduje się m.in. miejsce przy stole w otwartej strefie biznesowej z dostępem do baru oraz bufetu przed i po meczu. Wygląda to jak w ekskluzywnej restauracji - w sali stoi kilka stolików, w większości dziesięcioosobowych, między którymi krążą kelnerzy. Jeszcze przed losowaniem grup sprzedaliśmy 80 proc. wrocławskich pakietów Gold - wyjaśnia Robert Korzeniowski, konsultant UEFA ds. PR i marketingu programu hospitality.
Tych tańszych pakietów we Wrocławiu już prawie nie ma - zostało jedynie 150 miejsc na mecz Czechy-Grecja. Za każdy pakiet trzeba zapłacić 1450 euro.
Dla najbardziej wymagających klientów UEFA przygotowała pakiety Club Prestige Platinum. To tzw. skyboxy, czyli prywatne loże z własną obsługą kelnerską, wyborem win i alkoholi, miejscami parkingowymi i oczywiście biletami na mecz (w liczbie odpowiadającej ilości miejsc w loży). Na wrocławskim stadionie takich skyboxów jest 30.
- W tym momencie w ofercie mamy jeszcze 12 skyboxów na mecz Czechy-Grecja, 5 na pojedynek Polaków z Czechami i tylko jeden na spotkanie Rosji i Czech - wylicza Robert Korzeniowski.
Wcześniej UEFA sprzedawała miejsca w programie Platinum jedynie w pakietach stadionowych, czyli obejmujących wszystkie trzy spotkania grupowe rozgrywane we Wrocławiu. Za miejsce w takim skyboxie dostępnym podczas wszystkich meczów Euro 2012 w naszym mieście trzeba było zapłacić 5200 euro od osoby.
Teraz można już wynająć skybox na konkretny pojedynek. Biznesmeni, którzy chcieliby zaprosić swoich klientów na wspólne oglądanie meczów Euro 2012 muszą liczyć się z kosztami na poziomie kilkudziesięciu tysięcy euro.
- Miejsce w loży na jedno spotkanie kosztuje 2250 euro. Czyli przykładowo firma, która chciałaby zaprosić swoich klientów do 14-osobowego skyboxu (takie są najpopularniejsze na wrocławskiej arenie) musi liczyć się z wydatkiem rzędu 31500 euro - mówi Robert Korzeniowski.
Pod względem ilości wynajętych lóż biznesowych Wrocław ustępuje tylko Warszawie. Tam w ofercie pozostało jedynie 5 proc. miejsc w pakiecie Platinum. Najsłabiej loże sprzedają się w Poznaniu.
- We Wrocławiu najwięcej naszych klientów to przedstawiciele państw-gospodarzy, czyli Polacy i Ukraińcy. Dużo miejsc sprzedaliśmy także Rosjanom i Niemcom - tłumaczy Robert Korzeniowski.