Nowa trasa tramwajowa na Hubskiej: miasto bierze się za budowęźródło: UM Wrocławia

Nowa trasa tramwajowa na Hubskiej: miasto bierze się za budowę

Wrocław
Tomasz  Matejuk
Tomasz Matejuk
REKLAMA
Wrocławski magistrat bierze się za realizację pierwszej z priorytetowych inwestycji tramwajowych, zaplanowanych na najbliższe lata. Chodzi o budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej – na odcinku od ulicy Glinianej do Dyrekcyjnej.
Całe zadanie w ogłoszonym przez spółkę Wrocławskie Inwestycje przetargu podzielono na trzy części. 
Pierwsza to budowa trasy tramwajowej na ulicy Hubskiej, druga to Docelowa Organizacja Ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), a trzecia to poprawa stanu technicznego infrastruktury drogowej (poprawa nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej).
W ramach pierwszej części wykonawca będzie musiał m.in. wykonać roboty związane z budową trasy tramwajowej oraz przebudową układu drogowego na ulicy Hubskiej wraz z budową infrastruktury podziemnej i nadziemnej. Z kolei jeśli chodzi o poprawę nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej, to w zakres zadania wchodzi m.in. wykonanie robót związanych z przebudową jezdni ulicy Dyrekcyjnej i Gajowej, a także budową chodników i dróg rowerowych.
fot. Orzech
fot. Orzech
Trasa tramwajowa na ulicy Hubskiej ma powstać nie później niż do 15 lutego 2018 roku. Urzędnicy wskazali też terminy pośrednie. Realizacja robót na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej z ulicą Dyrekcyjną i Pułaskiego wraz z odcinkiem pod wiaduktem kolejowym ma zostać przeprowadzona w terminie od 1 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku, a na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej i Glinianej – od 28 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku.

Inwestycje tramwajowe na najbliższe lata

Nowa trasa na ulicy Hubskiej to jedna z kilku inwestycji tramwajowych, które mają zostać przeprowadzone w najbliższych latach. 
Ponadto, zgodnie z niedawno zaprezentowanym Wrocławskim Programem Rowerowym, do 2022 roku powinny być gotowe także trzy zupełnie nowe przedsięwzięcia: przedłużenie linii na Nowy Dwór wzdłuż ulicy Rogowskiej aż do pętli przy stacji kolejowej, linia na Swojczyce od Sępolna oraz linia na Ołtaszyn od parku Południowego.
REKLAMA
UM Wrocławia
UM Wrocławia
Z kolei po 2022 roku wśród najpilniejszych inwestycji miasto wymienia trasy tramwajowe na Psie Pole, wzdłuż ulicy Borowskiej, na Jagodno, Muchobór Wielki, Maślice i Bartoszowice.

Po 2022 roku mają zostać zrealizowane też zadania "obszarowe": "Centrum" oraz "Integracja z siecią kolejową".

"Centrum" oznacza działania usprawniające ruch w śródmieściu Wrocławia, w tym potencjalne inwestycje w trasy, jak na przykład trasa na ulicy Suchej lub drugi tor na ulicy Szewskiej.
"Integracja z siecią kolejową" oznacza budowę krótkich odcinków tras, koordynację lokalizacji nowych przystanków kolejowe oraz integrację węzłów, nowe przystanki mogą powstać w miejscach dotychczas nie rozważanych albo w nieujętych w specyfikowanych wyżej zadaniach.
 – Przed rokiem 2022 będą rozpoczęte prace studialne dotyczące tych zadań (m.in. wybór wariantów). Kierunki tras oraz warianty przebiegu będą konsultowane z mieszkańcami Wrocławia – tłumaczą urzędnicy.
Wśród pozostałych zadań figurują: Tramwajowa, Szpital Wojewódzki, Powstańców - Ślężna, Grabiszyn, Paderewskiego, Podwale, Szewska, Bezpieczna, Kamieńskiego, Kamienna, Zakrzów, Balonowa, Bystrzycka, Oporów - Klecina, Grota Roweckiego, Zaporoska, Gajowicka, Szpitalna, Poznańska, Grodzka, Księże Wielkie, Poznańska, Słowackiego, Świeradowska, Stacyjna.
Przebieg tras dla zadań o odleglejszym horyzoncie czasowym realizacji ma charakter orientacyjny i może ulec zmianie – zastrzegają urzędnicy.
Kierunki rozwoju sieci mają zostać zapisane w Planie Transportowym i wkomponowane w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego. Cały Wrocławski Program Tramwajowy ma być poddany dyskusji.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA