Wszystko wskazuje, że miasto nareszcie znalazło tytularnego sponsora Stadionu Miejskiego. Najprawdopodobniej w wakacje we Wrocławiu będziemy mieli Tauron Arenę. Miasto rocznie może liczyć od firmy energetycznej na sześć milionów złotych.
Miasto chce z Tauronem zawrzeć umowę na cztery lat. Rocznie firma energetyczna ma przekazywać sześć milionów złotych. Ale negocjacje cały czas trwają i zarówno długość umowy oraz kwota mogą jeszcze się zmienić.
Tauron - Polska Energia SA, bo taka jest cała nazwa firmy, należy do grona największych firm w kraju. Jego roczne obroty dochodzą do 9 mld zł. Tauron należy też do tych firm, które chętnie angażują się w sponsoring. Między innymi od połowy 2011 roku wspiera piłkarzy Śląska. Wrocławski klub może liczyć rocznie na trzy miliony złotych od giganta energetycznego. Tauron sponsoruje również żużlowców Unii Tarnów, siatkarki z Dąbrowy Górniczej i jest także tytularnym sponsorem ekstraklasy koszykarzy.
Umowa, jeżeli zostanie podpisana, najprawdopodobniej będzie obowiązywała od wakacji. Tauronowi się nie śpieszy, bo na Euro i tak mecze będą rozgrywane na Stadionie Miejskim, ponieważ UEFA zabrania używania podczas Mistrzostw Europy nazw sponsorów aren, na których są rozgrywane mecze.
Przypomnijmy, że poszukiwania sponsora tytularnego stadionu trwają już blisko dwa lata. W pewnym momencie bardzo bliski podpisania kontraktu był niemiecki koncern telekomunikacyjny T-Mobile. Już wszystko było uzgodnione, ale w ostatniej chwili Niemcy się wycofali, bowiem zdecydowali się zostać sponsorem całej piłkarskiej ekstraklasy (T-Mobile Ekstraklasa). Później co kilka tygodni pojawiała się nowa nazwa kolejnego potencjalnego sponsora, ale do podpisania umowy z nikim nie doszło. Był to jeden z głównych powodów rozwiązania umowy z SMG - wynajętym przez miasto amerykańskim operatorem stadionu.Teraz wszystko wskazuje, że w końcu Wrocław dopnie swego i pozyska tytularnego sponsora dla stadionu.
Jeżeli uda się podpisać umowę, wrocławski stadion będzie kolejnym, któremu uda się znaleźć sponsora tytularnego. Wcześniej obiekt w Gdański budowany na Euro stał się PGE Areną a przebudowywany stadion Legii Warszawa PepsiCo Areną. Z dużych stadionów powstałych ostatnio w Polsce sponsora nie ma jeszcze obiekt w Poznaniu oraz Stadion Narodowy w Warszawie.