Aż 260 ekranów HD o wielkości 42 cali będzie tworzyło profesjonalną, multimedialną telewizję na Stadionie Miejskim we Wrocławiu. Celem rozwiązania jest dostarczanie sygnału telewizyjnego w jakości High Definition, zarządzanie strumieniami multimedialnymi, reklamami i treścią sponsoringową.
Wrocławski obiekt jest drugim w Polsce, na którym działa stadionowa telewizja. Wcześniej podobny system został już wdrożony na stadionie Wisły Kraków.
Na system telewizji cyfrowej IPTV składają się urządzenia dedykowane do zaproponowanego rozwiązania oraz specjalistyczne oprogramowanie zapewniające m.in.: transmisję sygnałów z kamer, z wozów transmisyjnych, broadcasterów i systemu CCTV, precyzyjne zarządzanie reklamą i szatą graficzną, dostęp do serwisów dedykowanych i informacyjnych oraz usługę wideo na życzenie (VoD).
System Software Mind Multimedia Sport Solution wdrożyła krakowska firma Software Mind S.A.
REKLAMA
System stanowi nowoczesny, multimedialny kanał komunikacji, którego nadrzędnym celem jest przekazywanie odpowiednio dostosowanej i precyzyjnie kierowanej informacji. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu stadion zwiększa swój potencjał w sferze generowania dodatkowego zysku z emisji reklam oraz informacji o dostępnych dodatkowych usługach. System umożliwia między innymi prezentację wizualizacji obiektu oraz informację o dostępnych środkach transportu publicznego po zakończeniu imprezy odbywającej się na stadionie.
Funkcjonujące serwisy interaktywne są swego rodzaju ''mapami stadionowymi'' pomagającymi w poruszaniu się po obiekcie; przekazują informacje o działających na nim restauracjach, sklepach kibica, pozwalają na wgląd w tabele wyników czy sportową historię występujących zawodników. System zapewnia także przekazywanie informacji o kolejnych zaplanowanych imprezach sportowych i ważnych wydarzeniach kulturalnych odbywających się na stadionie.
Dzięki możliwości przekazywania dedykowanej informacji, każdy z 260 nośników będzie można zaprogramować tak aby w tym samym czasie pokazywał informacje przeznaczone dla wybranej grupy odbiorców (loża VIP, business club, loże komentatorskie i prasowe, pomieszczenia UEFA, restauracje i punkty gastronomiczne, sale konferencyjne, szatnie, inne strefy publiczne na stadionie).
Autor: mat. pras./jg