Tramwaj na Popowice i Jagodno może pojechać już w 2015 roku

Tramwaj na Popowice i Jagodno może pojechać już w 2015 roku

Wrocław
tuWroclaw.com
tuWroclaw.com
REKLAMA

Nowa linia Tramwaju Plus kursująca przez Popowice i przedłużenie linii 31 Plus aż do Jagodna - to najważniejsze punkty w drugim etapie projektu "Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu", który właśnie wrócił na listę podstawowych projektów dofinansowanych przez Unię Europejską. Oznacza to, że nowe trasy Tramwaju Plus mogą pojawić się już za niespełna 3 lata.

W piątek 23 listopada Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zaktualizowało listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowisko. Projekt Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu - Etap II został w niej przeniesiony z listy rezerwowej na listę podstawową.

Przypomnijmy, drugi etap projektu spadł na listę rezerwową w lutym 2009 roku. Jego powrót na listę podstawową oznacza, że jest szansa, że do 2015 powstanie nowa linia Tramwaju Plus między ulicą Jagiełły a Pilczycką.

W projekcie zapisano bowiem nowe połączenie tramwajowe w ramach systemu Tramwaj Plus (wraz z zakupem nowego taboru), łączące centrum miasta ze Stadionem Miejskim. Trasa miałaby biec wzdłuż Dmowskiego, Długiej, Starogroblowej i Popowickiej. Tę trasę urzędnicy uwzględnili już przygotowując projekt przebudowy ulicy Starogroblowej.


Jest tam też zapis o połączeniu południowych osiedli Wrocławia z centrum miasta i stadionem, poprzez przedłużenie pierwszej trasy Tramwaju Plus (czyli linii 31 Plus) wraz z zakupem nowego taboru - oznaczałoby to, że już za 3 lata tramwaje będą dojeżdżać aż na Jagodno.

Najpierw urzędnicy musieliby jednak poszerzyć ul. Buforową. Jak już informowaliśmy na początku listopada, wciąż nie wiadomo, kiedy inwestycja ruszy.

Z kolei na trasie linii 33 Plus miałby powstać zintegrowany węzeł przesiadkowy.

Całkowity koszt projektu to ponad 226 mln złotych, a unijne dofinansowanie wyniesie ponad 96 mln złotych. Termin realizacji to lata 2013-2015.

Warto zauważyć, że rozbudowa Tramwaju Plus nie znalazła się w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata 2013-2017.

O to, czy miasto jest gotowe do przeprowadzenia tej inwestycji zapytaliśmy urzędników. Czekamy na ich odpowiedź.

REKLAMA
Autor: Tomek Matejuk

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA