Kolejne miliony pochłonęło uruchomienie karty miejskiej Urbancard, dzięki której podróżujemy wozami MPK. System tworzy 100 biletomatów na przystankach, 800 biletomatów mobilnych w każdym tramwaju i autobusie oraz punkty sprzedające.
Gdzie podziała się reszta wydatków? Pochłonęły ją mniejsze remonty i modernizacja infrastruktury oraz bieżące utrzymanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego wraz z pozostałymi inwestycjami właśnie.
Urzędnicy już zaplanowali dalszy rozwój komunikacji miejskiej w latach 2012-2014. Na liście znalazły się:
- system ITS - priorytet dla tramwaju
- dalsze wydzielenie torowisk ( w tym roku m.in. na ul. Jedności Narodowej i Sienkiewicza)
- zakup nowych pojazdów (około 20-30 nowych autobusów)
- rozbudowa lub budowa nowoczesnej zajezdni autobusowej (na ul. Obornickiej)
- inwestycje w informatyzację i ulepszanie systemu sterowania ruchem
- uruchomiony zostanie też nowy numer, pod którym będzie można zgłosić uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji zbiorowej.
– Dzięki dotychczas przeprowadzonym inwestycjom, ale również uwzględniając te planowane, podróżując pojazdami MPK będzie szybciej, bardziej komfortowo i zgodnie z potrzebami pasażerów – zaznacza Marek Czuryło, dyrektor Wydziału Transportu w urzędzie miejskim.