Za kilkaset tysięcy magistrat zajmie się obniżaniem krawężników dla rowerzystów

Za kilkaset tysięcy magistrat zajmie się obniżaniem krawężników dla rowerzystów

Wrocław
tuWroclaw.com
tuWroclaw.com
REKLAMA

Gdy tylko nadejdzie wiosna rozpocznie się wielkie obniżanie krawężników w stolicy Dolnego Śląska. Przy okazji częściowo znikną także słupki z łańcuchami, które utrudniają życie właścicielom jednośladów. Łączny koszt operacji to 200 tysięcy złotych.

W wakacje urząd miasta przyznawał: wiemy, że na drogi rowerowe trzeba 4 razy więcej niż wydajemy, ale gdy przyszło do konstruowania budżetu okazało się, że więcej pieniędzy nie będzie.

Zabraknie więc na nowe trasy rowerowe (bo są drogie) za to będzie świadome zwiększanie niechęci między kierowcami a rowerzystami przez budowę nowych kontrapasów (bo to tanie). Jednak będzie także projekt, który należy pochwalić. Rozpocznie się wielkie obniżanie krawężników - już w tym roku zmniejszą się one w 26 miejscach (szczegółowa lista na końcu tekstu).

Urzędnicy listę krawężników do obniżenia tworzyli we współpracy z zainteresowanymi.
- Spis krawężników do obniżenia od 3 lat był tworzony wspólnie z rowerzystami. Dzięki tej współpracy roboty będą tam, gdzie są naprawdę potrzebne - mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia w urzędzie miejskim.

W tych miejscach krawężniki zostaną obniżone i lepiej przystosowane do potrzeb rowerzystów:


Rondo Reagana - dojazd do parkingów Bike&Ride - obniżenie krawężnika wraz z likwidacją łańcucha pomiędzy dwoma słupkami w jednym z poniższych miejsc
Plac Grunwaldzki - wjazd z jezdni na chodnik. Usunięcie słupka i obniżenie krawężnika
Plac Powstańców Warszawy - wjazd z zatoki autobusowej na ciąg pieszo-rowerowy (w rejonie ul. Mazowieckiej, przed mostem)
Ul. Klecińska - stara jezdnia - włączenia z drogi rowerowej w starą jezdnię ul. Klecińskiej na jej końcu i początku:
a. Odcinek od ul. Strzegomskiej do ul. Szkockiej
b. Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej
Ul. Legnicka - wjazd z zatoki na drogę rowerową
Ul. Piwna - wjazd do Skweru Adolfa Marii Bocheńskiego od strony ul. Piwnej
Ul. Olszewskiego przy wjeździe do zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z ul. Spółdzielczą w kierunku do centrum - 2 m Ul. Muzealna - Krawężnik na przedłużeniu Kładki Sądowej - umożliwienie włączenie się w Muzealną
Rondo Powstańców Śląskich : niwelacja na przejściach na przedłużeniu Zaporoskiej, Sudeckiej i Powstańców Śląskich:
a. Rondo - Sudecka
b. Rondo - Zaporoska (na przedłużeniu ciągu pieszego na Rondzie)
c. Rondo - Powstańców
Wlot ulicy Wełnianej do Głównej- obniżenie krawężnika z dodatkowym zabrukiem
Ul. Józefa Bema. Obniżenie krawężnika do wjazdu na drogę rowerową
Kilińskiego- włączenie na ciąg przy budynku
Teatralna - obniżenie na włączeniu do Piotra Skargi
Most Szczytnicki po stronie zachodniej
Most Sikorskiego po północno zachodniej stronie
Przejście piesze przez Dyrekcyjną w ciągu Borowskiej
Zjazd z drogi rowerowej na drogę osiedlową w pobliżu przystanku ''Pilczyce'' na ul. Lotniczej pomiędzy pętlą tramwajową a Papierniczą
Krzywoustego - wlot ul. Rakowej
Parking przy Moście Grunwaldzkim w po jego południowo zachodniej stronie
Przejście piesze na skrzyżowaniu Polaka i Nehringa
Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego i Szewska
Skrzyżowanie Ofiar Oświęcimskich Szewska
Skrzyżowanie Bernardyńska Pl. Dominikański
Skrzyżowanie Most Uniwersytecki Grodzka
Plac Dominikański
Al. Hallera od ul. Odkrywców do ul. Grabiszyńskiej - chodnik po stronie parku i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego
Ul. Partyzantów przed Dembowskiego

REKLAMA
Autor: beka

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA