W środę 30 czerwca otwarto oferty w przetargu na "Budowę torowiska tramwajowego, pętli tramwajowo-autobusowej, parkingu P+R, przebudowę kanalizacji drenażowej pn. Budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej Nowy Dwór z centrum Wrocławia". Postępowanie cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Na przetarg wpłynęło aż 13 ofert.
Zainteresowani realizacją tej inwestycji wycenili swoje usługi w przedziale od 72,5 do 118 mln zł. – Teraz oferty zgodnie z prawem zamówień publicznych będą sprawdzane pod względem formalnym – informują przedstawiciele miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje.
Zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć nieco ponad 77,7 mln złotych (dla zakresu Gminy Wrocław: 56 456 167,03 zł brutto, a dla zakresu MPWiK: 21 292 173,76 zł brutto). Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 15 miesięcy od podpisania umowy.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o.
W ramach realizacji tej inwestycji oprócz torowiska powstanie też około 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. Wybudowane zostaną także cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.
– To ostatni brakujący element w tej gigantycznej inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Pozwoli on wyłonić wykonawcę, który wybuduje trasę tramwajową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W ramach inwestycji przebudujemy 1,7 km ul. Rogowskiej, wraz z sieciami podziemnymi m.in. drenażem – mówił w kwietniu prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
– Na pętli powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych i park and ride na 70 miejsc – dodawał Jacek Sutryk.
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje