Brazylia - nowy rynek w strategii NEINVER

Kajtman

NEINVER eksportuje swoją koncepcję centrów typu outlet do Ameryki Łacińskiej. Strategia firmy NEINVER w Brazylii zakłada budowę centrów outlet w São Paulo, Rio de Janeiro i w stolicy kraju - Brazylii. Nowy rynek będzie kolejnym po Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Portugalii, Francji i Niemczech, na których działają centra typu outlet, zarządzane przez spółki należące do Grupy NEINVER.
 

Start projektów na nowym rynku pozwoli grupie na umocnienie pozycji europejskiego lidera. NEINVER jest międzynarodową grupą działającą w sektorze nieruchomości i specjalizującą się w sektorze powierzchni handlowych. Jest jednocześnie drugim pod względem wielkości operatorem centrów outlet w Europie. Eksport tej koncepcji handlu na nowy rynek to część strategii, zakładającej większe zróżnicowanie geograficzne w zakresie planowanych inwestycji. Ze swoim doświadczeniem w budowie centrów wyprzedażowych NEINVER postrzega Brazylię, jako atrakcyjny rynek, sprzyjający rozwojowi nieruchomości handlowych.
 
 

“Brazylia w tym momencie jest dla nas kluczowym rynkiem, ze względu na znaczące tempo rozwoju  społeczno-gospodarczego, jaki dokonał się w tym kraju, a także z uwagi na ogromne możliwości wynikające z tych zmian. Postrzegamy Amerykę Łacińską, jako kolejny krok w strategii rozwoju naszej firmy. To zarazem nowe wyzwanie, do którego podchodzimy z takim samym zaangażowaniem, jak wtedy, gdy 15 lat temu otwieraliśmy pierwsze centra typu outlet w Hiszpanii” – powiedział José María Losantos, prezes NEINVER.

 

Wyborowi rynku brazylijskiego towarzyszy niezwykle istotny dla tamtejszej gospodarki, dynamiczny wzrost. Wielkie powierzchnie handlowe nabierają w Brazylii szczególnego znaczenia, czego dowodem jest znaczny rozwój powierzchni handlowych. Według ekspertów NEINVER, brazylijscy konsumenci są już gotowi, by przedstawić im nowy, dotychczas prawie nieznany, koncept centrów typu outlet.

 

Przewiduje się, że pod koniec 2011 wielkość powierzchni handlowych osiągnie w Brazylii 10 mln metrów kwadratowych. Grupa NEINVER uznała, że nadszedł najlepszy moment na wprowadzanie nowych koncepcji handlowych do Brazylii. Wynika to z oczekiwań konsumentów dotyczących dostępności międzynarodowych marek, a także z rosnącego zainteresowania producentów, aby poszerzać rynki zbytu. Centra wyprzedażowe wciąż są nowością dla Brazylijczyków, pierwsze centrum outlet pojawiło się w tym kraju w 2009 roku. Wszystkie te czynniki, w połączeniu z trzykrotnie wyższą niż w Europie gęstością zaludnienia, czynią z Brazylii kluczowy rynek dla Grupy NEINVER.

 

 

Nowe inwestycje w Europie

 

Bez wątpienia najważniejszym europejskim rynkiem jest dla firmy Polska, gdzie od ponad 10 lat NEINVER stale wprowadza nowe projekty i koncepty. Po otwarciu w październiku najnowszej inwestycji FUTURA Park Kraków, w którym znalazło się największe w Polsce centrum wyprzedażowe, NEINVER planuje budowę dwóch kolejnych centrów typu outlet.

 

FACTORY Warszawa Annopol będzie piątym centrum outlet w portfolio firmy w Polsce, a jednocześnie już drugim w Warszawie. Na powierzchni 19 300 mkw. GLA będzie mieścić się będzie ponad 100 sklepów. Lokalizacja obiektu w jednej z kluczowych dzielnic Warszawy pozwala na dotarcie do około 2,5 mln potencjalnych klientów. Nowe centrum jest jednym z pierwszych w Polsce, które już na etapie projektu uzyskało certyfikat BREEAM, świadczący o stosowaniu rozwiązań przyjaznych środowisku. Drugą z planowanych w najbliższej przyszłości inwestycji w Polsce jest FACTORY Szczecin, które będzie pierwszym centrum outlet firmy NEINVER w północno-zachodniej Polsce. Po otwarciu, które przewidziano na 2013 rok, do dyspozycji klientów i najemców oddanych zostanie 18 000 mkw. powierzchni handlowej GLA, w której znajdzie się 120 sklepów. FACTORY Szczecin obejmie swoim zasięgiem około 2,3 mln klientów po obu stronach granicy polsko-niemieckiej. Szczecin stanowi ważny węzeł transportu w północno-zachodniej Polsce, a autostrada A6 łączy miasto bezpośrednio z europejską siecią transportową.

 

NEINVER stale poszerza swoją działalność również na innych europejskich rynkach. Wiosną przyszłego roku planuje uruchomienie swojego pierwszego centrum outlet we Francji. Roppenheim The Style Outlets, którego otwarcie nastąpi w kwietniu 2012, jest pierwszym projektem firmy NEINVER we Francji. Centrum zostało zlokalizowane w Alzacji, niedaleko granicy z Niemcami, dzięki czemu może liczyć na ponad 8 mln potencjalnych klientów. Dodatkowo Alzacja jest regionem, który jako drugi we Francji, dysponuje największą siłą nabywczą. Jednocześnie sąsiednia Badenia-Wirttembergia jest najlepiej prosperującym regionem w Niemczech, który corocznie przyciąga ponad 27 mln turystów. Architektura centrum nawiązuje do typowego alzackiego miasta i łączy w sobie elementy baroku, renesansu i średniowiecza.

 

Kolejnym francuskim projektem firmy NEINVER jest Honfleur The Style Outlets. Zaprojektowane przez Eduarda Francis centrum, będzie liczyło 18 000 mkw. powierzchni handlowej GLA, pomieści 100 sklepów i będzie dysponować parkingiem dla 1000 samochodów. Potencjał obiektu zlokalizowanego w zachodniej Normandii jest szacowany na 5 mln klientów.

 

W Portugalii NEINVER wzmacnia swoją pozycję rozwijając kolejne centrum Algarve The Style Outlets. Usytuowane w głównym regionie turystycznym, jedynie 12 km od miasta Faro, będzie miało milion potencjalnych klientów. W budynku, zaprojektowanym w stylu śródziemnomorskim, będzie funkcjonowało 120 sklepów zajmujących powierzchnię handlową 23 000 mkw. GLA. Klienci odwiedzający centrum znajdą w nim obszerne przestrzenie alejek, strefy odpoczynku, a także szeroki wachlarz rodzimych i międzynarodowych marek.

 

***

NEINVER jest jedną z czołowych firm działających na europejskim rynku nieruchomości. Spółka jest inwestorem, deweloperem i zarządcą nieruchomości. NEINVER  posiada doświadczenie w najważniejszych sektorach branży nieruchomości, obecnie działa w sześciu krajach: w Hiszpanii, Niemczech , we Włoszech, Polsce, Francji i Portugalii.

Pod marką FACTORY, NEINVER wprowadził koncepcję centrum outlet do Hiszpanii i Polski i od lat pozostaje liderem na tych rynkach. Firma jest także drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie. W 2009 roku NEINVER skonsolidował swoje centra outlet w Portugalii, Niemczech i Włoszech, wprowadzając nową markę „The Style Outlets”.

NEINVER zarządza „IRUS European Retail Property Fund”, który jest jednym z największych prywatnych paneuropejskich funduszy na rynku nieruchomości.

W Polsce NEINVER obecny jest od 2000 roku. Firma wybudowała dotychczas 158 500 mkw. powierzchni handlowej, a w portfolio nowopowstających obiektów w Polsce znajduje się około 250  000 mkw. powierzchni handlowej, biurowej i przestrzeni publicznej. W 2002 NEINVER uruchomił pierwsze w kraju centrum outlet FACTORY Warszawa Ursus. W 2007 powstała Galerii Malta - największe centrum handlowo-rozrywkowe w zachodniej Polsce - za realizację której firma otrzymała tytuł „Budowa Roku”. W 2008 NEINVER zrealizował autorską koncepcję FUTURA Park, łączącą centrum outlet z tradycyjnym parkiem handlowym we Wrocławiu. Otwierając w 2011 roku FUTURA Park Kraków, NEINVER pioniersko połączył oba koncepty sprzedażowe pod jednym dachem. Krakowski FUTURA Park to pierwszy w Polsce istniejący kompleks handlowy z certyfikatem BREEAM, potwierdzającym najwyższe standardy ekologiczne budynku.

Od 2009 roku NEINVER realizuje największy z dotychczasowych projektów – rewitalizację centrum Katowic. Inwestycja obejmuje budowę nowego dworca kolejowego oraz układu komunikacyjnego wokół, budowę Galerii Katowickiej i budynku biurowego, a także podziemnego dworca autobusowego.


***

NEINVER Asset Management Polska odpowiada za kompleksowe zarządzanie, w ramach którego realizuje usługi związane z bieżącym utrzymaniem i marketingiem obiektów. Firma koncentruje się na podejmowaniu działań zmierzających do regularnego wzrostu wartości nieruchomości.

Obecnie NEINVER Asset Management Polska zarządza nieruchomościami o łącznej powierzchni najmu 158 500 mkw. W portfolio firmy znajdują się centra outlet: FACTORY Warszawa, FACTORY Wrocław, FACTORY Poznań, FACTORY Kraków, parki handlowe FUTURA we Wrocławiu i Krakowie, oraz poznańskie centrum handlowo-rozrywkowe Galeria Malta.