Call To Action - podstawa marketingu internetowego

MatKoz

W  czasach, w których sprzedaż różnego rodzaju produktów i usług na dobre już przeniosła się do Internetu, kiedy efektywność marketingowa zależy od atrakcyjnego opakowania i estetycznego wyglądu, potrzebne jest wypracowanie technik, pozwalających szybko pozyskać nowych klientów. Jedną z takich technik jest Call To Action (CTA), czyli "wezwanie do działania".

 

W pierwszej chwili nazwa może wydawać się obca i niezrozumiała, ale z pewnością każdy z nas wielokrotnie dał się skusić na klikniecie atrakcyjnie wyglądającej ikony na odwiedzanych przez nas stronach lub w przychodzących do nas mailach. To jednak nie wszystko, bo z pewnością nie raz również zostaliśmy na takiej stronie nieoczekiwanie dłużej, niż się spodziewaliśmy. Na tym właśnie polega technika call to action, chodzi w niej o zachęcenie internauty do kliknięcia i zainteresowanie go treściami na stronie, na której się znalazł.

 

Technika CTA realizowana jest najczęściej dzięki tekstowi lub plikowi graficznemu, który  znajduje się na stronie internetowej, albo przesyłany jest drogą mailową i zawiera w sobie link do dowolnej innej strony. Może mieć różne formy, kształty i kolory, a jego celem jest zachęcenie internauty do kliknięcia i pozostania na tak zwanym landing page’u, czyli stronie, na którą użytkownik jest kierowany bezpośrednio po kliknięciu w link sponsorowany. Nadawca mailu "wzywającego do działania" wykorzystuje komunikaty w nim zawarte do uzyskiwania kliknięć, a w rezultacie przekierowania ruchu na wcześniej przygotowane przez siebie strony i realizację własnych założeń email marketingu.

 

Na poniższym obrazku widać inwestycję z zaznaczonymi odsyłaczami do wizytówki dewelopera (widoczna na drugim obrazku) i linkiem, którego kliknięcie powoduje  przekierowania na stronę dewelopera, tzw. landing page.

 

 Deweloper ma również w portalu swoją wizytówkę. W czerwonej ramce znajdują się informacje teleadresowe i link do strony.

 

Tak skonstruowane strony mają dużo większą skuteczność i są przystępne dla internautów. Zwiększają efektywność marketingową i pozwalają pozyskać w szybkim czasie nowych klientów. Zapraszamy deweloperów do darmowej rejestracji w portalu InvestMap.pl i korzystania z darmowej opcji dodawania inwestycji.

mk