Focus Estate Fund już niebawem rozpocznie prace nad rozbudową centrum handlowego Turawa Park w Opolu. Do istniejącej oferty handlowej na powierzchni 26 tys. mkw. zostanie dodane kolejne 10 tys. mkw. Dodatkowy koncept parku handlowego zaoferuje klientom nowe doświadczenia zakupowe oraz dostępność dużo szerszą ofertę handlową.
Pod koniec ubiegłego roku proces wynajmu istniejącego Centrum Handlowego Turawa Park w Opolu został sfinalizowany otwarciem sklepu Maxi Zoo, które zajęło ostatni wolny lokal w parku handlowym. Duża popularność centrum, jak również sukcesywnie realizowana budowa wielu osiedli mieszkaniowych w najbliższym sąsiedztwie oraz towarzyszący im rozwój infrastruktury, miały duży wpływ na decyzję właściciela o rozpoczęciu rozbudowy centrum.
Zgodnie z założeniami, część istniejącego obiektu zostanie poddana przebudowie, a tym samym do istniejącej oferty handlowej na powierzchni 26 000 mkw., zostanie dodane kolejne 10 000 mkw. Proces związany z przebudową już ruszył i ma zostać zakończony w czwartym kwartale 2023 roku, wtedy też planowane jest otwarcie. Nowe i ulepszone centrum handlowe Turawa Park zaprojektowane zostało specjalnie z myślą o potrzebach klientów, którym zapewni nowoczesne powierzchnie zakupowe oraz rozrywkowe.
– Olbrzymie plany rozwoju budownictwa mieszkaniowego w bezpośrednim otoczeniu Turawa Park oraz towarzysząca temu infrastruktura, która uczyni tę lokalizację jeszcze bardziej atrakcyjną sprawiły, że stało się dla nas oczywiste, iż chcemy zapewnić naszym klientom jeszcze lepszą, bardziej kompleksową ofertę zakupową. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej przestrzeni handlowej, która przez lata zajmowana była przez market budowlany. Wchodzimy w nowy rozdział przebudowy i chcemy, aby jeszcze w tym roku nasi klienci mogli cieszyć się ofertą nowych, znanych i pożądanych marek. Przy okazji chcielibyśmy podziękować za wsparcie firmie BNP Paribas Real Estate Poland, która odegrała kluczową rolę w urzeczywistnieniu tego projektu. Dzięki ich udziałowi jesteśmy pewni, że Turawa Park będzie nadal liderem na rynku obiektów handlowych Aglomeracji Opolskiej i najwyższej klasy miejscem zakupów przez wiele lat – mówi Maxim Shkolnick, Focus Estate Fund Generalny Partner.
Turawa Park już teraz dysponuje szeroką ofertą komercyjną tworzoną przez znane i cenione sieci handlowe, na czele z operatorem spożywczym Carrefour. Z uwagi na dużą popularność centrum, niektóre z marek przeprowadziły znaczące zmiany w swoich lokalach, np. Sinsay powiększył powierzchnię z 300 mkw. do 1 000 mkw., a Deichmann wprowadził najnowszy koncept swojego sklepu.
– Turawa Park osiąga bardzo dobre wyniki, co potwierdzają zadowoleni najemcy. W 2022 roku zanotowano wzrost odwiedzalności na poziomie 7,8 proc. oraz wzrost obrotów o 14 proc. w porównaniu do roku 2021. Pokazuje to, że długoterminowa strategia handlowa działa, a przez te wszystkie lata stworzyliśmy dobrze funkcjonujące regionalne centrum handlowo – usługowe dla mieszkańców Aglomeracji Opolskiej. Wychodząc naprzeciw dalszemu zapotrzebowaniu rynku, na nowej, dodatkowej powierzchni 10 000 mkw. znajdą się kolejne atrakcyjne marki idealnie uzupełniające ofertę w zakresie handlu, usług i rozrywki – mówi Anna Pływacz, Associate Director, BNP Paribas Real Estate Poland.