Nadal niepewna jest budowa fabryki polskich samochodów elektrycznych Izera, a być może wcześniej ruszy w Polsce produkcja małych samochodów elektrycznych. Inwestycję w Polsce rozważa chiński koncern Zhejiang Leapmotor Technologies.
Informację taką przekazała w piątek 22 marca znana agencja prasowa Reuters. Powoływała się na dwie osoby znające plany tej chińskiej firmy.
Zhejiang Leapmotor Technologies to duży, chiński koncern specjalizujący się w produkcji aut elektrycznych. Firma poszukuje miejsca w Europie gdzie produkowałaby małe modele pojazdów T03. Według uzyskanych przez Reuters informacji, może jeszcze w tym roku rozpocząć produkcję tego modelu w Polsce, w tyskiej fabryce samochodów Stellantis.
Francusko-amerykańsko-włoski sojusz producentów samochodów jest od 2023 r. współwłaścicielem Leapmotor, stąd decyzja o produkcji elektrycznego auta w Polsce, w Tychach. zakładzie.
Leapmotor T03 EV to elektryczny, mały samochód o zasięgu 280 km. Obecnie jest już importowany na niektóre rynki europejskie, w tym do Francji. Ceny tego pojazdu zaczynają się od około 20 000 euro (21 642 dolarów).



Reuters poinformował, że samochody będą powstawać w systemie SKD (semi-knocked-down), gdzie samochody są wysyłane do montowni jako kilka dużych, złożonych wstępnie zespołów. Na miejscu będą składane w całość.