Badania ruchu lotniczego oraz prognozy zrealizowane na rzecz CPK mówią o rosnących potrzebach na polskich lotniskach – stąd inwestycje w CPK oraz Radom. Jednak ruch lotniczy nie jest tak duży, jak zakładano – miał osiągnąć 250 tys. osób w tym roku i 450 tys. w przyszłym. Tymczasem jest niższy o około 40% – czyli o ponad 100 tysięcy osób. Nie wiadomo także, jak ruch będzie kształtował się po sezonie – jesienią i zimą. Stąd budowanie kolejnych lotnisk może być deficytowe – a to oznacza dopłacanie do ich utrzymania z budżetu – czyli z kieszeni podatnika. To stawia pod znakiem zapytania – czy takie inwestycje, jak lotnisko w Radomiu, mają sens?
– Problem z lotniskami pojawił się już kilka lat temu, kiedy rozmawiano o tym, jakie i ile docelowo lotnisk powinno obsługiwać Warszawę czy aglomerację warszawską. Forsując lotnisko w Radomiu jakby nie zauważano lotniska w Modlinie. Nawet sąd musiał interweniować i zmuszać PPL, który jest współwłaścicielem do tego, żeby nie blokował wydatkowania pieniędzy na rozbudowę Modlina – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR.
– Brak prac inwestycyjnych na lotnisku, jak chociażby remont drogi kołowania – doprowadziłby pewnie do tego, że lotnisko musiałoby być zamknięte z przyczyn bezpieczeństwa. Gdzie przeniesiono by ponad 3 mln pasażerów? Lotnisko w Modlinie dawno przekroczyło poziomy sprzed pandemii. Jednak z powodu braku możliwości rozbudowy wybrano inwestycję w Radom. Tymczasem to absolutnie nie jest lotnisko dla warszawiaków. Po co my mamy jechać z Warszawy godzinę drogą czy godzinę pociągiem, skoro mamy znakomitą ofertę tutaj na Okęciu? To jest lotnisko dla Radomia, dla części dawnego województwa radomskiego, części świętokrzyskiego, może trochę części lubelskiego – ale to jest za mało, żeby to lotnisko mogła żyć pełnią życia. Pomimo obietnic tego lotniska nadal nie ma – jest opóźnione o dwa i pół roku. Miało kosztować 400 milionów złotych, a obecnie to ponad 800 milionów zł. Planowano wielki dworzec kolejowy czy szybką kolej z Warszawy do Łodzi już nawet w 2027 roku. Tymczasem tej infrastruktury nadal nie widać. Ale zainwestowano już ogromne środki w lotnisko w Radomiu. Więc ja – mimo że byłem przeciwnikiem tego lotniska – uważam teraz, że trzeba zrobić wszystko, żeby ono jak najkrócej przynosiło straty – analizuje Furgalski.
Źródło: eNewsroom.pl


![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)







![[Polska] Polskie lotniska inwestują w infrastrukturę. Wydadzą blisko 2,3 mld zł](https://investmap.pl/_i/image/116/116/28276_100x70.jpg)
![[warmińsko-mazurskie] Lotnisko na Mazurach – szansą dla rozwoju regionu](https://investmap.pl/_i/image/230/102/14310_100x70.jpg)
![[Radom] „Parkuj i jedź” w Radomiu już działa](https://investmap.pl/_i/image/160/32/10656_100x70.jpg)
![[Polska] Osiem wschodzących rynków biurowych oferuje coraz lepsze możliwości rozwoju biznesu](https://investmap.pl/_i/image/99/99/4707_100x70.jpg)
![[mazowieckie] Jutro otwarcie Galerii Nad Potokiem w Radomiu](https://investmap.pl/_i/image/74/74/41802_100x70.jpg)
![[mazowieckie] Mieszkania na osiedlu Idea Ogrody w Radomiu w sprzedaży](https://investmap.pl/_i/image/137/9/47241_100x70.jpg)
![[Radom] Nowa inwestycja mieszkaniowa w Radomiu na starcie](https://investmap.pl/_i/image/127/127/31103_100x70.jpg)
![[mazowieckie] Nowy etap osiedla Idea powstaje w Radomiu](https://investmap.pl/_i/image/5/5/49157_100x70.jpeg)
![[Wrocław] Wrocławskie lotnisko najlepsze w Polsce według samych pasażerów](https://investmap.pl/_i/image/46/46/1582_100x70.jpg)
![[mazowieckie] Czy mieszkańcy Baranowa wzbogacą się dzięki budowie lotniska?](https://investmap.pl/_i/image/251/123/38907_100x70.jpg)