DB Schenker oficjalnie otworzył swój nowy terminal cross-dockingowy w Szczecinie przy ul. Lubczyńskiej. Inwestycja o wartości blisko 50 mln złotych jest elementem programu optymalizacji sieci terminali tej globalnej firmy.
Nowo wybudowany terminal przeładunkowy razem z częścią biurową ma powierzchnię około 4,8 tys. mkw. Generalnym wykonawcą inwestycji była szczecińska firmę Gryfbud. Obiekt powstawał zgodnie z wymogami BREEAM. Od stycznia 2023 roku ma być zasilany w 100 proc. zieloną energią.
– Naszą ambicją jest to, aby do 2040 być zeroemisyjną firmą i obecnie realizujemy plan krok po kroku, aby tak właśnie było. W każdym z naszych biznesów – lądowym, oceanicznym, lotniczym oraz w logistyce magazynowej testujemy i wdrażamy rozwiązania, które ograniczają nasz ślad węglowy. Tym samym wspieramy naszych klientów w zakresie realizacji ich celów środowiskowych – podkreśla Piotr Zborowski, CEO North East Europe w DB Schenker.
Obecnie już 13 z 17 terminali cross-dockingowych DB Schenker w Polsce wykorzystuje energię pochodzącą wyłącznie z OZE: farm fotowoltaicznych i wiatrowych. Długofalowym celem spółki jest przejście w 100 proc. na zieloną energię, zarówno we własnych obiektach, jak i wynajmowanych.
Sześć z terminali DB Schenker ma certyfikaty BREEAM. Firma "wyprowadza" też terminale z miast, lokalizując je z dala od osiedli mieszkaniowych i skupisk ludzkich. Ma to wpływ na zmniejszenie poziomu hałasu, spalin i korków w miastach.
DB Schenker inwestuje w innowacyjne rozwiązania transportowe, energię odnawialną i produkty neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. W 2022 roku firma podpisała umowę z Volta Trucks na blisko 1,5 tys. elektrycznych pojazdów Volta Zero, prowadzi też z firmą hylane działania związane z budową floty z napędem wodorowym. Wspólnie z Lufthansą Cargo oferuje zeroemisyjne loty na bazie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), a z firmą Volocopter rozwija koncepcję w pełni elektrycznych, bezzałogowych dronów użytkowych.