Sieć Dealz, będąca częścią Pepco Group, właściciela m.in. marek Pepco w Europie i Poundland w Wielkiej Brytanii, otworzyła w Łyszkowicach (powiat łowicki), w północno-wschodniej części województwa łódzkiego, swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Polsce.
Liczące 47 000 mkw. powierzchni Centrum Dystrybucyjne jest przygotowane do pracy trzyzmianowej przy potencjale zatrudnienia dla 600 osób. Zastosowano w nim szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w tym m.in. wózki widłowe z bateriami litowo-jonowymi z szybkim ładowaniem elektrycznym, co bardzo podnosi produktywność procesów magazynowych, oraz instalację fotowoltaiczną, która zasila oświetlenie zewnętrzne obiektu.
Magazyn w Łyszkowicach został zatowarowany i już obsługuje sklepy Dealz zlokalizowane w całej Polsce.
– Dynamiczny rozwój naszej sieci na polskim rynku wymaga od nas dużej elastyczności oraz sprawnej sieci logistycznej. Nowe centrum dystrybucyjne idealnie wpisuje się w nasze potrzeby również z racji jego położenia geograficznego – strategicznego z transportowego i kosztowego punktu widzenia. Dzięki niemu będziemy mogli zapewnić nieprzerwaną dostępność produktów, po które tak chętnie sięgają nasi klienci – komentuje Marcin Langowski, CEO w Dealz Poland.
Duża powierzchnia magazynowa oraz strefa wysokiego składowania pozwalają na zgromadzenie i obsłużenie szerokiego zakresu artykułów. Dealz skupia się na sprzedaży produktów z sektora FMCG, w tym kategorii spożywczych oraz drogeryjnych. Pozostała cześć oferty to produkty przemysłowe, m.in. artykuły dekoracyjne, wyposażenia domu czy zabawki.
Lokalizacja magazynu w centralnej Polsce – w Parku Logistycznym w Łyszkowicach – nieopodal przecięcia się autostrad A1 oraz A2, zapewnia doskonałą komunikację ze wszystkimi miastami, umożliwiając sprawną obsługę procesów dostaw do sklepów Dealz – w ciągu 36 h od momentu złożenia zamówienia przez sklep. Poza powierzchnią magazynową w budynku zlokalizowane są także komfortowe powierzchnie biurowo-socjalne przeznaczone dla pracowników zarządzających operacjami logistycznymi.
Otwarcie nowego magazynu to jeden z elementów szerszego procesu zmian w Dealz. W najbliższych miesiącach sieć planuje wprowadzenie w Polsce programu modernizacji obejmującego optymalizację asortymentu i przestrzeni sklepowej oraz wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych. Wszystko po to, aby zapewnić jeszcze wyższą jakość obsługi klientów oraz podnieść komfort pracy pracowników Dealz. Sieć pracuje także nad optymalizacją swojego łańcucha dostaw, co pozwoli na jeszcze sprawniejszą obsługę istniejących oraz nowych sklepów.