Dolny Śląsk: Jinxus zainwestuje w Nowej Rudzie 20 mln euro

Dolny Śląsk: Jinxus zainwestuje w Nowej Rudzie 20 mln euro

Orzech
Orzech
REKLAMA
Kilka tygodni temu rozstrzygnięty został przetarg na zakup terenu oraz prowadzanie działalności w granicach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park" w podstrefie Nowa Ruda Słupiec. Działkę o łącznej powierzchni 2,1108 ha; znajdującą się przy ulicy Spacerowej, nabyła firma Jinxus z Wrocławia.
Wartość inwestycji może sięgać nawet 20 mln euro. Hala powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu Framo Morat. 

W Nowej Rudzie w Polsce powstanie zakład e-motive, który początkowo stworzy około 40 nowych miejsc pracy. Od lipca 2015 r. Franz Morat Group prowadzi tam z powodzeniem zakład montażowy dla sektora technologii napędu. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na początek lata 2019 r.

O inwestorze:
REKLAMA
Właścicielami tej nowej firmy są dwie niemieckie firmy Franz Morat Group i Swoboda Hartmann Gruppe, które utworzyły Joint Venture dla projektów e-Motive.Dzięki utworzeniu Joint venture Swoboda Hartmann Gruppe osiąga jeszcze mocniejszą pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku e-motive. Obie spółki posiadają 50 procent udziałów we wspólnym przedsiębiorstwie utworzonym na początku marca 2018 roku.Główną działalnością nowo utworzonej spółki (Morat Swoboda Motion GmbH) jest produkcja elementów napędu dla sektora e-motive. W ostatnich latach Franz Morat Group zyskała ugruntowaną pozycję na rynku jako partner rozwojowy i dostawca części uzębienia z metalu i tworzyw sztucznych tworzonych na specjalne zamówienia klientów. Już od ponad dziesięciu lat, tradycyjna firma z Eisenbachu produkuje zębate wały wirnika do układu przeniesienia napędu w pojazdach i skuterach elektrycznych.Rynek rowerów elektrycznych i rowerów typu pedelec przeżywał w ostatnich latach szczególny boom. Dzięki nowoczesnemu designowi i zaawansowanej technologii akumulatorów i napędów, rowery z silnikami elektrycznymi stają się coraz bardziej popularne wśród entuzjastów technologii i młodzieży. Pięć lat temu grupie Franz Morat Group udało się wejść na ten rynek wzrostowy dzięki zaprojektowaniu i produkcji stopnia przekładni czołowej składającego się z koła zębatego z tworzywa sztucznego i osi wirnika ze stali. W minionym roku ekspert ds. uzębienia realizujący największe w historii firmy indywidualne zlecenie został wybrany do produkcji komponentów napędu dla motoroweru elektrycznego. Kolejne obszerne projekty znajdują się obecnie w przygotowaniu lub nawet w serii pilotażowej.
Na rynku e-motive panują obecnie podobne wymogi jak w przemyśle motoryzacyjnym. Dlatego od początku dążono do partnerstwa z przedsiębiorstwem mającym doświadczenie na arenie międzynarodowej, które stosuje i utrzymuje procesy i struktury motoryzacyjne. Grupa Swoboda Hartmann Gruppe to rodzinne przedsiębiorstwo działające w skali globalnej i posiadające dziesięć lokalizacji w sześciu krajach. Przedsiębiorstwo dostarcza wiodącym producentom samochodów produkty z dziedziny elektroniki, czujników i mechatroniki oraz nie jest czynnie zaangażowane w branży technologii kół zębatych i napędu, które należą do głównej działalności Franz Morat Group. Strategiczne ukierunkowanie obu przedsiębiorstw i wynikające z niego synergie stanowią idealną podstawę do długotrwałego i udanego partnerstwa.
Dzięki wieloletniej współpracy ARR Agroreg oraz zarządem WSSE i staraniom w tworzeniu jak najlepszych warunków dla potencjalnych inwestorów, na chwilę obecną noworudzka podstrefa jest w pełni zagospodarowana. Aktualnie władze Nowej Rudy czekają na jej rozszerzenie o kolejne 6 hektarów. Zainteresowanie ze strony potencjalnych nowych inwestorów jest duże.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA