Dolny Śląsk przejął następne linie kolejoweźródło: Koleje Dolnośląskie S.A.

Dolny Śląsk przejął następne linie kolejowe

Orzech
Orzech
REKLAMA
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejął kolejne linie kolejowe w regionie. Jak poinformował w poniedziałek, 21 czerwca Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Cezary Przybylski przejęto następujące linie nr: 345 Kamienna Góra  Pisarzowice, 308 Pisarzowice  Jelenia Góra oraz 340 Mysłakowice – Karpacz.
Oficjalnie należą teraz do samorządu województwa i można już planować harmonogram prac remontowych i rewitalizacyjnych, dzięki którym zostaną na nich przywrócone połączenia pasażerskie, które wykonywać będzie samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie S.A.
Koszty rewitalizacji linii Jelenia Góra – Mysłakowice – Karpacz/Kowary i przywrócenia na nich ruchu zostały wstępnie oszacowane na poziomie około 70-100 mln zł. Ostateczny koszt całej inwestycji będzie zależny od wybranego wariantu inwestycyjnego i całkowitej długości rewitalizowanego odcinka linii w Kowarach. Władze województwa przewidują, że realizacja całego przedsięwzięcia polegająca na przygotowaniu dokumentacji projektowej i realizacji właściwych prac budowlanych potrwa około 2 lata.
Przypomnijmy, że na początku czerwca 2020 roku samorząd województwa dolnośląskiego przejął dwie inne linie kolejowe w regionie, nr 317 i 336 z Gryfowa Śląskiego, przez Mirsk, do Świeradowa-Zdroju, a pod koniec lipca tego samego roku poinformowano, że studium wykonalności linii kolejowych z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa-Zdroju i z Jeleniej Góry do Karpacza i Kowar jest już gotowe.
W marcu 2021 roku ruszyła rewitalizacja linii kolejowych nr 317 i nr 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój. Zwycięzca rozstrzygniętego 10 marca przetargu, firma IKSLOW-TOR z Gryfowa Śląskiego za kwotę 1 776 735 złotych brutto wykona I etap prac.

Wybrana firma będzie miała cztery miesiące na demontaż resztek starej infrastruktury, w tym szyn i podkładów, usunięcie górnej warstwy podsypki podkładów oraz innych niezbędnych materiałów. W następnym etapie rozpoczną się prace budowlane – zapowiadał Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Koszty rewitalizacji linii kolejowych nr 317 i nr 336 na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój zostały oszacowane na poziomie 46-50 mln złotych. Prace powinny zakończyć się za około dwa lata.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
wafelek(gość)
Aby tylko ruszyły...

Najnowsze artykuły

Wrocław dostanie ponad 107 mln zł dofinansowania na przebudowę ul. Pomorskiej i rewitalizację Wzgórza Partyzantów
Gmina Wrocław w ramach pierwszej edycji rządowego Programu Inwestycji Strategicznych – Polski Ład dl...
Już niebawem pojedziemy pełną szerokością trasy S3 na odcinku Lubin Północ - Polkowice Południe
Do końca bieżącego tygodnia udostępnimy kierowcom kolejnych 6 km drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin...
Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów [ZDJĘCIA]
Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów na stacji Kraków Płaszów. Do kierowania ruc...
Nowy przystanek Boguszów-Gorce Dzikowiec w woj. dolnośląskim zwiększy dostęp do kolei
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na budowę przystanku na trasie Boguszów-Gorce Wschód...
Niemiecki koncern Bayer zatrudni 400 specjalistów IT w Warszawie
Do 2022 roku niemiecki Bayer chce  zatrudnić 400 specjalistów w swoim warszawskim Digital Hubie...
Wrocław: Trwa rewitalizacja zabytkowego budynku farmacji na Starym Mieście. Powstanie w nim biurowiec [FILM + ZDJĘCIA]
Spółka Luni Sp. z o.o. rozpoczęła w sierpniu 2020 roku przebudowę budynku (wpisanego do gminnej ewid...
Wille Miejskie na Swojczycach – Działoszyńska od PROFIT Development
Wrocław to metropolia tętniąca życiem. Dobrzej jest jednak mieć tu swoje miejsce, w którym będzie mo...
W centrum Wrocławia powstaje 56-metrowy biurowiec MidPoint 71 [FILM + ZDJĘCIA]
W centrum Wrocławia, przy ulicy Powstańców Śląskich powstaje nowy biurowiec MidPoint 71. Budowa biur...
Kraków: Radni nie godzą się na podziemny tramwaj
Podczas środowej sesji rady miasta przestawiono radnym wyniki studium dla budowy szybkiego bezkolizy...
We Wrocławiu powstanie pierwsze osiedle na terenach PKP realizowane w ramach programu Mieszkanie Plus
Jak poinformował PFR Nieruchomości we Wrocławiu powstanie pierwsze osiedle w ramach rynkowej części...