Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę blisko 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec. Jest to pierwszy fragment S17, prowadzącej z Piask do Zamościa, który przechodzi do realizacji.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi S17 na odcinku Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. To kolejny krok do realizacji tej inwestycji.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otrzymała wyniki konkursu w ramach instrumentu Łącząc Europę 2021-2027 (Connecting Europe Facility – CEF) oraz potwierdzenie dofinansowania ze środków UE na realizację drogi ekspresowej S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne.
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 19 km drogi S17 od węzła Krasnystaw Północ do węzła Izbica złożyła firma Budimex. Jeśli nie wpłyną odwołania, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą.
Od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) dla S17 Ząbki – Warszawa Wschód nie wpłynęły do Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) skargi kasacyjne. Tym samym stał się on prawomocny.
Wojewoda lubelski odniósł się na konferencji prasowej do pogłosek krążących w mediach społecznościowych na temat miasteczka kontenerowego w Tarnawatce (pow. tomaszowski).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończyła ponowną ocenę ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik o długości niespełna 17 km. Za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę na kwotę ok. 810 mln zł, którą złożyły wspólnie dwie firmy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawcę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17, na terenie województwa lubelskiego, we wschodniej części Polski.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty w ponownym przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończyła ocenę ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi S17 Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica, o łącznej długości 35 km. Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor oraz Mostostal Warszawa.
Do wojewody lubelskiego trafiły wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy dwóch odcinków drogi S17 Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ i Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace w terenie.
Kierowcy mogą już korzystać z docelowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17. To pierwszy z oddanych odcinków tej trasy od Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) szuka wykonawców S17 między Piaskami a Zamościem, o łącznej długości ok. 45 km. Ogłoszono przetargi na projekt i budowę trzech odcinków: Piaski - Łopiennik, Krasnystaw - Izbica, Izbica - Zamość Sitaniec.
W poniedziałek 28 listopada 2022 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 w województwie lubelskim: Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne. Tym samym cała droga ekspresowa z Zamościa do granicy z Ukrainą w Hrebennem jest już w realizacji – informuje Ministerstwo Infrastruktury.