GDDKiA otrzymała decyzję środowiskową dla fragmentu drogi S17 obwodnicy ZamościaFot. GDDKiA

GDDKiA otrzymała decyzję środowiskową dla fragmentu drogi S17 obwodnicy Zamościa

Chcesz dobrych darmowych teści? NIE BLOKUJ REKLAM

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi S17 na odcinku Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. To kolejny krok do realizacji tej inwestycji.

Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód będzie miał ok. 12 km. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie w styczniu 2022 r. Jako preferowany we wniosku GDDKiA wskazała wariant nr 2.

Planowana trasa omija Zamość po północno-wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.

Co dalej?

Wniosek o wydanie DŚU jest ważnym krokiem przybliżającym inwestycję do jej realizacji. DŚU zatwierdza bowiem ostateczny przebieg planowanej drogi i jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Kolejnym etapem prac, po uzyskaniu DŚU, będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, planujemy ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie Projektuj i buduj.

Chcesz dobrych darmowych teści? NIE BLOKUJ REKLAM

S17 w realizacji i przetargu

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) jest realizowana w formule Projektuj i buduj. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie ZRID. Procedury te są w toku i Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur, a następnie wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane.  

Z kolei w trakcie przetargu są odcinki Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec. Wszystkie trzy mają już wyłonionych wykonawców. Po zakończeniu obligatoryjnych kontroli przetargów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców, będziemy mogli podpisać kontrakty.

Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych: Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, dla których uzyskaliśmy decyzje środowiskowe. Przetargi na realizację planujemy ogłosić w przyszłym roku.

Trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej STEŚ-R dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17, który doprowadzi ruch do planowanego terminala granicznego w Hrebennem. Droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski-Hrebenne, który jest obecnie w realizacji, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska. Sam terminal powstać ma w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego i realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
Pobieram...
Chcesz dobrych darmowych teści? NIE BLOKUJ REKLAM
Chcesz dobrych darmowych teści? NIE BLOKUJ REKLAM