Fabryki z branży automotive w woj. opolskim szykują się do rozbudowy i przestawienia produkcji   IFA Powertrain

Fabryki z branży automotive w woj. opolskim szykują się do rozbudowy i przestawienia produkcji

Orzech
Orzech
REKLAMA

Firmy z branży automotive, które posiadają swoje fabryki na terenie województwa opolskiego planują rozbudowy i przestawienie produkcji na coraz większą ilość części do aut elektrycznych. Zyska na tym region. Powstanie wiele nowych miejsc pracy.

Ulokowane na terenie województwa opolskiego zakłady produkcyjne z branży motoryzacyjnej, które do tej pory specjalizowały się w produkcji części dla aut spalinowych, teraz coraz szybciej i mocniej wchodzą w segment samochodów elektrycznych.

Takim znaczącym przykładem jest gmina Ujazd i tamtejsza Strefa Aktywności Gospodarczej (SAG) która znajduje się przy autostradzie A4 i jest prawdziwym "zagłębiem" firm z branży automotive.

Setki milionów złotych i wiele nowych miejsc pracy

Obecnie na terenie tej gminy plany rozbudowy realizowane będą w aż czterech dużych fabrykach. I dzieje się tak, pomimo napływających informacji, że auta elektryczne sprzedają się w Europie znacznie poniżej oczekiwań producentów i branży. Dzieje się tak, m.in. ze względu na problemy z zasięgiem "elektryków" i stosunkowo krótką żywotność ogniw ich zasilających.

Swoje plany dotyczące rozbudowy istniejących zakładów produkcyjnych na terenie gminy Ujazd ogłosiły firmy IFA Powertrain, ISRI, Mubea i Truflex.

IFA Powertrain, niemiecki poddostawca branży motoryzacyjnej, producent m.in. wałów napędowych i przegubów, zamierza rozbudować swoją fabrykę zlokalizowaną w Zimnej Wódce pod Ujazdem, na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, o dodatkowe około 10 tys. metrów kwadratowych.

Truflex, który w Polsce zajmuje się produkcją elastycznych złącz dla branży motoryzacyjnej zamierza dwukrotnie powiększyć swoją fabrykę.

REKLAMA

ISRI, jeden z czołowych producentów siedzeń samochodowych, w najbliższych tygodniach zamierza podpisać umowę na rozbudowę zakładu produkcyjnego znajdującego się w województwie opolskim. W tym przypadku fabryka zostanie powiększona aż trzykrotnie, z 5 do 15 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Inwestycja to koszt rzędu kilkudziesięciu milionów złotych.

Mubea, firma specjalizująca się w produkcji m.in. sprężyn talerzowych i wałów rurowych, wybuduje nową, już czwartą halę. Ten inwestor rozpoczął już rekrutację nowych pracowników na następujące stanowiska: elektromechaników, mechatroników, operatorów maszyn CNC. Poszukiwani są też programiści i specjaliści od robotyki.

Inwestorzy twierdzą, że rynek aut elektrycznych będzie rósł. Dla tych firm to ogromna szansa na dalszy rozwój, a co zatem idzie na nowe miejsca pracy w województwie opolskim.

Nieoficjalnie mówi się, że być może jeszcze w pierwszym półroczu 2024 roku w gminie Ujazd zostanie oficjalnie ogłoszona kolejna duża inwestycja z branży motoryzacyjnej. Kolejne dwie firmy także są zainteresowane inwestowaniem w tej części Polski.

Jaki jest wielki atut w przyciąganiu kolejnych inwestorów przez gminę Ujazd?

Jest ona obecnie jedną z najlepiej uzbrojonych w Europie. Wciąż może też zaoferować kolejne wolne tereny inwestycyjne. Znajduje się przy autostradzie A4, jednej z najważniejszych dróg nie tylko w Polsce ale i w Europie, łączącej Ukrainę przez Polskę z Niemcami i Europą Zachodnią.

Zdjęcie główne w artykule: fabryka firmy IFA Powertrain

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Stary Bocian
Do końca 2030 roku wszystkie gitary będą elektryczne, a do 2040 także fotele.
REKLAMA