Firma technologiczna SoftServe otworzyła biuro w Warszawie

Orzech

21 listopada firma SoftServe oficjalnie otworzyła swoje pierwsze, własne biuro w Warszawie. Będzie w nim pracować ponad 200 specjalistów i specjalistek, głównie z zakresu Data & Cloud. Na siedzibę swojego warszawskiego oddziału firma wybrała biurowiec Q22 przy al. Jana Pawła II 22.

SoftServe to międzynarodowa firma technologiczna, założona w 1993 roku we Lwowie. Realizuje różnorodne projekty, w takich obszarach jak Big Data, DevOps & Cloud, IoT, ML, AI i wiele innych. Zmienia i optymalizuje sposób, w jaki przedsiębiorstwa na całym świecie prowadzą swój biznes. Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w 2014 roku. Obecnie zatrudnia ponad 1600 pracowników na terenie całego kraju.

– Otwarcie biura w Warszawie ma dla nas znaczenie strategiczne. Warszawa to szczególne miasto, które żyje rozwojem technologii, najłatwiej tu spotkać osoby, które na co dzień nad nim pracują. Warszawa jest również blisko pozostałych stolic europejskich, jest z nimi świetnie połączona, co ułatwia kreatywną wymianę myśli. Również tutaj swoje siedziby mają największe firmy technologiczne. Dla nas bardzo duże znaczenie ma fakt, iż to tutaj dom znalazło wiele osób, które już ponad rok temu przyjechały z Ukrainy. Szczerze zależy nam na budowaniu i wspieraniu tej społeczności. – powiedział Sebastian Drzewiecki, Country Manager SoftServe Poland.

– Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii w infrastrukturze miejskiej, życie mieszkańców i mieszkanek jest prostsze, wiele rzeczy można załatwić znacznie szybciej. Rozwiązania haptyczne pozwalają nam wejść na kolejny, wyższy poziom. Możemy zdobywać doświadczenia, które niedawno były niedostępne. Np. odwiedzając muzea, każdy z nas może pogłaskać mamuta czy wziąć do rąk cenne dzieło sztuki. – powiedziała Daria Hemmerling, Senior R&D Engineer w SoftServe Poland.

Praktyczne możliwości rozwoju miasta dzięki najnowszym technologiom dostrzegają również władze Warszawy.

– Warszawa jako jedno z miast ubiegających się o tytuł European Capital of Innovation stawia na rozwój technologiczny, aby wspierać naszych mieszkańców i mieszkanki. Współpracujemy z innymi miastami m.in. Łodzią i Wrocławiem, aby wspólnie wykorzystywać stale pojawiające się możliwości. Zależy nam na tym, aby znacząco przyspieszyć obsługę mieszkańców w urzędach i poprawić ich doświadczenie. Kolejnym obszarem, który chcemy rozwijać z udziałem technologii jest ochrona środowiska, inwestujemy w najnowocześniejsze rozwiązania, które pozwalają mierzyć zużycie wody czy elektryczności. – powiedziała Magdalena Jadziewicz-Kasak, Deputy Director IT Department , m.st. Warszawa.

W zespole warszawskim pracuje ponad 200 osób o różnych specjalizacjach, jednak dominującą technologią dla tej lokalizacji jest Big Data.