Kolejna duża inwestycja PKP PLK S.A. w Warszawie. Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W Warszawie powstaje największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ. Co aktualnie dzieje się na tej największej inwestycji dworcowej w Polsce?
Soletanche Polska realizuje kluczowe roboty fundamentowe i geotechniczne w ramach projektu pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odcinku Będzin – Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice”. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a generalnym wykonawcą – spółka TORPOL.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski. Spółka podpisała umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych.
Efektem porozumienia pomiędzy PKP PLK SA i Miastem Katowice będzie wygodne skomunikowanie stacji kolejowej z międzynarodowym dworcem autobusowym. Kolejarze zabezpieczą też miejsce pod przyszłą budowę nowego peronu przy Stadionie Miejskim. Polskie Linie Kolejowe i Miasto Katowice zawarły porozumienie w sprawie współpracy przy realizacji infrastruktury planowanej do wybudowania w ramach prac na katowickim węźle kolejowym.
Dla zapewnienia punktualnych podróży koleją z Warszawy przez Częstochowę do Katowic bez ograniczeń prędkości – na tory między Piotrkowem Trybunalskim a Babami wyjechał specjalistyczny, długi na prawie kilometr kombajn podtorzowy AHM. Równocześnie pracują oczyszczarka tłucznia oraz podbijarka. Prace remontowo-utrzymaniowe za 12,5 mln zł realizowane są ze środków budżetowych.
Przed przejazdami kolejowo-drogowymi zabezpieczonymi rogatkami lub sygnalizacją dźwiękową i świetlną, dzięki interwencji legislacyjnej Ministra Infrastruktury, maszyniści nie będą już musieli obowiązkowo podawać sygnału dźwiękowego Rp1 "Baczność". To znacząco poprawi komfort życia wszystkich tych, którzy mieszkają w pobliżu przejazdów.
Strategiczny krok dla transformacji energetycznej Polski. Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.) finalizuje proces dokapitalizowania Fabryki Przewodów Energetycznych S.A. (FPE S.A.) z Będzina (województwo śląskie), kwotą 34,5 mln zł, co pozwoli ARP S.A. na objęcie 96,88% udziałów w spółce. Inwestycja ma na celu stabilizację finansową FPE S.A., zwiększenie jej potencjału produkcyjnego oraz wsparcie w realizacji kluczowych projektów dla sektora energetycznego i kolejowego.
To może być rok pozytywnych, kolejowych wiadomości dla Torunia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z władzami miasta oczekują na rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie unijne dla modernizacji stacji Toruń Wschodni i Toruń Miasto, odcinka linii między stacjami i mostu kolejowego przez Wisłę oraz infrastruktury drogowej. Przełomowa decyzja może zapaść już na początku lipca.
Mieszkańcy dojadą koleją z Głubczyc do Raciborza i Opola. Umowa na dokumentację projektową już podpisana! Wykonawca zaprojektuje ponad 50 km linii, po której pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h. Będzie też 13 nowych lub odbudowanych przystanków i stacji. Zadanie o wartości ponad 15 mln zł realizowane jest z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.