Rozbudowa siatki połączń w regionie - więcej pociągów z Katowic do Przemyśla i Krakowa, nowe połączenia do Niemiec. PKP Intercity prezentuje rozkład na sezon 2025/2026 dla województwa śląskiego. Zmiany wejdą w życie 14 grudnia br.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują możliwości dla zwiększenia liczby pociągów na kolejowej trasie wiodącej na Mierzeję Helską. Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu poprawy przepustowości na linii nr 213 Reda – Hel. To istotny krok ku modernizacji linii, oczekiwanej przez mieszkańców i turystów dojeżdżających nad Bałtyk koleją.
Nowe perony wyposażone w nowoczesne elementy obsługi podróżnych i bezkolizyjne przejście pod torami z windą – to tylko niektóre z ważnych efektów inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na stacji Olkusz. Zakończyły się prace budowlane na olkuskiej stacji, pasażerowie zyskali lepszą dostępność i komfort. Finansowanie przedsięwzięcia za blisko 110 mln zł netto zapewniono ze środków budżetu państwa.
Kolejny krok ku zapewnieniu kolejowego dostępu do planowanej elektrowni jądrowej wykonany. Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację trasy z Lęborka do Łeby wraz z budową odcinka nowej linii w kierunku elektrowni i Choczewa. Zakończenie inwestycji o wartości blisko 1,5 mld zł netto planowane jest w 2029 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Sitkówka Nowiny – Tumlin, przebiegającej przez stolicę województwa świętokrzyskiego. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi komunikację w regionie, przyczyni się do rozwoju połączeń aglomeracyjnych oraz ułatwi dostęp do pociągów. Przebudowa stacji to szansa na pozytywną przemianę centrum Kielc. We współpracy z samorządem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A opracuje szeroko zakrojony projekt zmian na torach i drogach w mieście. Pozwoli on przygotować przestrzeń do dużej urbanistycznej transformacji, w której nowa infrastruktura kolejowa umożliwi zrównoważony rozwój Kielc w kolejnych dekadach.
Finiszują prace między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów między Drzewicą a Przysuchą. Wyższy komfort obsługi podróżnych to efekt rewitalizacji linii nr 22 na odcinku między Radzicami a Wolanowem. Jeszcze w tym roku, po zakończeniu wszystkich prac pociągi na tej trasie pojadą szybciej tj. z prędkością 120 km/h. Wzrośnie przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Inwestycja za ok. 140 mln zł jest realizowana z budżetu państwa.
Podróżni korzystają już z efektów prac zrealizowanych między Chorzowem Batorym a Nakłem Śląskim. Inwestycja poprawiła warunki podróży i przewozu towarów. Lepsze przejazdy pociągiem zapewniają nowy przystanek Chorzów Uniwersytet oraz wygodne stacje Chorzów Miasto, Bytom i Radzionków. Zadanie o wartości 1,5 mld zł jest dofinansowane z unijnego programu FEnIKS.
Trwa jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce. Katowicki Węzeł Kolejowy ma całkowicie zmienić oblicze transportu w regionie. Projekt jest realizowany etapami, a obecnie ukończono około jednej trzeciej planowanego zakresu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują wielką inwestycję na linii kolejowej Będzin – Katowice Piotrowice, dzięki której podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów oraz sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację kolejową. Głównym założeniem zadania jest dobudowa nowych torów i oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na węźle katowickim, co poprawi przepustowość, usprawni ruch kolejowy i zwiększy częstotliwość kursowania pociągów.
W Krakowie uruchomiono nowe laboratorium, które odpowiada za kontrolę jakości prac budowlanych realizowanych dla Polskich Linii Kolejowych S.A. Zaawansowana aparatura i wysoko wykwalifikowani specjaliści na bieżąco monitorują inwestycje prowadzone na południu kraju, takie jak budowa nowego połączenia “Podłęże-Piekiełko”, czy modernizacje linii kolejowych nr 8 (Kozłów - Sędziszów) i 97 (Sucha Beskidzka - Żywiec).
Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.