PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły przygotowania do modernizacji ostatniego odcinka trasy kolejowej Warszawa – Lublin. Między Warszawą Wawer a Otwockiem, w Falenicy i Radości, szykują teren pod budowę bezkolizyjnych skrzyżowań i przenosimy kanalizację. Wykonanie części prac przed główną modernizacją skróci czas inwestycji. Docelowo między Warszawą Wawer a Otwockiem pociągi będą jeździły po czterech torach. Inwestycja ubiega się o dofinansowanie z programu FEnIKS.
Polskie Koleje Państwowe S.A. zakończyły przebudowę dworca Toruń Wschodni. Dzięki niej pochodzący z początku XX w. obiekt stał się przestrzenią nowoczesną i dostępną dla wszystkich podróżnych. Dzięki inwestycji wybudowany w 1909 roku neogotycki dworzec Toruń Wschodni odzyskał historycznych blask.
Województwo Łódzkie stawia na rozwój kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 9 kwietnia Pakt Kolejowy z Ministerstwem Infrastruktury oraz Województwem Łódzkim, dotyczący współpracy i współdziałania przy planowaniu i budowie nowych linii kolejowych, które połączą Bełchatów z Łodzią, Piotrków Trybunalski z Tomaszowem Mazowieckim, Wieluń z Chorzewem Siemkowicami i Bełchatowem.
Dzisiaj podpisana została umowa na budowę tunelu pod linią kolejową w Wesołej. Sfinansują go wspólnie PKP PLK i Miasto Stołeczne Warszawa. Inwestycja ma być gotowa za 2,5 roku.
Mieszkańcy Północnego Mazowsza bliżej lepszego dostępu do stolicy. 31 marca 2025 r. przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisali umowę na projekt nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. Projekt będzie kosztował 32,5 mln zł. Wykonawca ma 52 miesiące na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie wszystkich potrzebnych pozwoleń, w tym środowiskowych i budowlanych.
Będą miały niemal 4 kilometry długości i znacznie skrócą podróże pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. Rozpoczyna się drążenie nowych tuneli pod Pisarzową, które połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce. Obiekty zostaną wybudowane przy użyciu ogromnych tarcz TBM, nazwanych na cześć małopolskich władczyń – św. Jadwigi i św. Kingi. Prace na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany, to ważny element największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu Polski. Ta część projektu „Podłęże-Piekiełko” dofinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Pół roku intensywnych działań za nami. 100 mln zł. na odbudowę po powodzi na Dolnym Śląsku. Potencjał wyremontowanej za ponad 150 mln zł. linii Wrocław – Kłodzko – Międzylesie jest w pełni wykorzystywany. Teraz czas na kolejne wyzwania. Kolej na Dolnym Śląsku zyskuje nowe możliwości.
Kolejne wielkie pieniądze na infrastrukturę kolejową w Polsce. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują ogłosić postępowania przetargowe o łącznej wartości około 16 miliardów złotych do końca 2025 roku.
Wzrost przepustowości trasy Warszawa – Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową (CMK) oraz poziomu bezpieczeństwa – takie efekty przyniesie modernizacja odcinka Psary – Starzyny – Kozłów. PKP PLK S.A. podpisała umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Wartość zadania finansowanego ze środków krajowych to 5,6 mln zł netto.
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.