W piątek, 28 listopada, po pięciu latach intensywnych prac budowlanych, oficjalnie otwarto nowy dworzec PKP Warszawa Zachodnia. Modernizacja za 2,5 mld zł uczyniła stację największym węzłem kolejowym w Polsce – zatrzymuje się tu co piąty pociąg w kraju. Dzięki gruntownej modernizacji pasażerowie zyskali wygodny dostęp do wszystkich peronów, a wkrótce także bogatą ofertę sklepów i gastronomii. Symboliczne przecięcie wstęgi zakończyło jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych w stolicy.
Po latach dyskusji i krytyki obecnego budynku dworca, w Poznaniu rusza proces przygotowań do budowy nowego obiektu. 12 grudnia PKP Polskie Linie Kolejowe oraz samorząd stolicy Wielkopolski podpiszą porozumienie w sprawie przebudowy stacji Poznań Główny. Otworzy drogę do budowy nowoczesnego dworca nad torami, który ma stać się sercem komunikacyjnym stolicy Wielkopolski i jednym z najważniejszych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Nowy dworzec ma powstać nad torami w ciągu dekady i zastąpić zarówno nieczynny budynek historyczny, jak i krytykowany przez pasażerów „chlebak”.
Modernizacja Dworca Zachodniego w Warszawie dobiega końca. W piątek, 28 listopada o godzinie 12, podróżni po raz pierwszy skorzystają z nowego tunelu podziemnego – najdłuższego tego typu obiektu w Polsce. Przejście zapewni dostęp do wszystkich dziewięciu peronów i stanie się sercem zmodernizowanej stacji.
Największa od dekad inwestycja kolejowa w rejonie łomżyńskim wchodzi w kluczowy etap. W Łomży i na linii do Śniadowa postępują prace, dzięki którym w czerwcu przyszłego roku na trasę wrócą pociągi pasażerskie – po raz pierwszy od ponad 30 lat. Inwestycja jest finansowana z rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.
Na tory między Zduńską Wolą Karsznicami a Inowrocławiem Rąbinkiem wyjechał specjalistyczny sprzęt, który zapewni wysoką jakość robót i skróci ograniczenia w ruchu pociągów. Praca wysokowydajnej oczyszczarki tłucznia to element rewitalizacji magistrali Śląsk – Bałtyk, jednego z najważniejszych towarowych korytarzy kolejowych w kraju.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przebudowę kolejnego odcinka linii nr 8 (Miąsowa – Sitkówka Nowiny). Podniesiona zostanie prędkość pociągów do 140 km/h, zwiększy się przepustowość stacji kolejowych i podniesione będzie bezpieczeństwo dzięki modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych oraz instalacji cyfrowego systemu sterowania ruchem. To kontynuacja inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na rzecz nowoczesnego i sprawnego transportu w województwie świętokrzyskim.
Wrocław szykuje dużą inwestycję infrastrukturalną – Kleczków i Ołbin połączy aż trzy nowe tunele pod torami kolejowymi. Jeden z nich będzie przeznaczony dla komunikacji miejskiej, dwa pozostałe dla pieszych i rowerzystów. Inwestycja ma usprawnić połączenia między osiedlami i odciążyć zatłoczoną ulicę Rychtalską. Budowa ruszy w 2026 roku i potrwa do końca 2028.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie z Centralnym Portem Komunikacyjnym. To zapowiedź dobrej współpracy i rozwoju wrocławskiego węzła kolejowego. Inwestycje PLK SA i CPK w perspektywie najbliższych lat zmienią sposób podróżowania po Dolnym Śląsku. Spółka odpowie na potrzeby pasażerów korzystających z połączeń aglomeracyjnych i regionalnych. Wprowadzi kolej dużych prędkości na stację Wrocław Główny. Stworzy warunki do lepszej obsługi przewozów towarowych – ważnych dla gospodarki miasta, regionu i kraju. Dzięki synergii projektów PLK SA i CPK powstanie węzeł nowej generacji – bezkolizyjny, uporządkowany, elastyczny i otwarty na przyszłość.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeprowadziły rozbudowę rozjazdów na stacji Warszawa Centralna. Inwestycja obejmała budowę tzw. trapezu rozjazdowego, który znacząco zwiększy przepustowość stacji i umożliwi przejazd większej liczby pociągów. Prace zostały sfinansowane z budżetu państwa.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA podpisały porozumienie w sprawie rozbudowy infrastruktury dostępowej do głębokowodnych terminali przeładunkowych Portu Gdańsk zlokalizowanych na wyspie Stogi. Planowana inwestycja jest strategiczną dla rozwoju portu, a tym samym dla polskiej gospodarki.