Kolejna duża inwestycja PKP PLK S.A. w Warszawie. Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Do końca września zaplanowano testy nowej nawierzchni bezpodsypkowej, którą PKP PLK S.A. zbudowały w ramach poligonu badawczego przy przystanku kolejowym Kraków Przylasek. Pomyślne rezultaty badań umożliwią stosowanie takiej nawierzchni na sieci zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe w miejscach o szczególnych wymaganiach technicznych, np. tunelach. Pozwoli to na ograniczenie drgań i hałasu od przejeżdżających pociągów.
Polskie Linie Kolejowe unowocześnią system informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach. Zmiany w wewnętrznych regulacjach spółki umożliwiają zastosowanie technologii e-papier na wyświetlaczach i montaż paneli fotowoltaicznych jako źródła ich zasilania. Nowe rozwiązania ograniczą zużycie energii elektrycznej oraz wydłużą żywotność urządzeń. Szersze zastosowanie znajdzie technologia LED.
W warszawskim Rembertowie powstaje wiadukt w ciągu ulicy Chełmżyńskiej. Przebiegać będzie nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu i skróci czas przejazdu przez tory.
Nie ma idealnego systemu zabezpieczenia sieci trakcyjnej przed oblodzeniem. Czy na pewno? PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PGE Energetyka Kolejowa S.A. pracują nad innowacyjnym systemem ogrzewania układów elektrycznych. Projekt wchodzi w fazę testów na poligonie badawczym – to kolejny krok do zrewolucjonizowania energetyki kolejowej i utrzymania przejazdów pociągów w najbardziej ekstremalnych warunkach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły drugi przetarg na modernizację linii numer 12, tym razem na odcinku od Skierniewic do Czachówka. Szacowana wartość inwestycji to 1,4 mld zł. Przed końcem zeszłego roku ruszył przetarg na odcinek Czachówek – Pilawa. Projekt będzie współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.
Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rok 2024 przyniósł pozytywne zmiany na kolei w woj. zachodniopomorskim. Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów na 13 nowych przystankach, m.in. w Szczecinie, Koszalinie i Kołobrzegu. Lepszy dostęp do kolei zapewniają również zmodernizowane perony na linii Poznań – Szczecin, a najszybsze pociągi trasę między tymi miastami pokonują w mniej niż 2 godziny. Dzięki środkom budżetowym i współfinasowanym z funduszy unijnych konsekwentnie PKP PLK S.A. poprawiły bezpieczeństwo i komfort obsługi osób podróżujących koleją w regionie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wykonawcę prac budowlanych na linii kolejowej nr 12, na odcinku Czachówek Wschodni – Pilawa wraz z mostem w Górze Kalwarii. To część dużej inwestycji, dzięki której zwiększona zostanie przepustowość linii oraz przewrócony zostanie ruch pociągów pasażerskich między Czachówkiem a Pilawą.
Budowa ok. 6-kilometrowego odcinka torów oraz modernizacja istniejącego ok. 3-kilometrowego torowiska, przebudowa i budowa obiektów infrastruktury kolejowej, budowa wiaduktów, dwóch łącznic i przystanków kolejowych. To najważniejsze prace, jakie konieczne są do wykonania, aby odbudować połączenie kolejowe z Bytomia do Rudy Śląskiej Chebzia i Zabrza. Ten jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych związanych z rozwojem kolei w Bytomiu realizowany jest przez PKP PLK i Miasto Bytom, które pozyskało na realizację tego projektu środki z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w kwocie 600 tys. zł.