Jest symbolem modernistycznej architektury, kształtem przypomina wagon z lat 30. XX w. i towarzyszą mu dwie skrzydlate wiaty. Niewielki dworzec w Ząbkach przeszedł prawdziwą metamorfozę, dzięki której nie tylko odzyskał historyczny wygląd, ale stał się również komfortowym miejscem obsługi pasażerów.
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Odnowiony z poszanowaniem dla jego historii, komfortowy i dostępny dla wszystkich pasażerów, z ciekawie zaaranżowaną, zieloną poczekalnią letnią – taki właśnie będzie po przebudowie dworzec Toruń Miasto. PKP S.A.
Pociągi towarowe przyśpieszyły. PLK SA podniosły parametry dla składów cargo na prawie 1 500 toro-kilometrów linii. Dzięki temu ładunki mogą być sprawniej dowożone do polskich portów oraz na linii wschód - zachód.
Kolejna duża inwestycja PKP PLK S.A. w Warszawie. Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Do Łomży po ponad 30 latach wróci kolej pasażerska. Na trasie Białystok-Ełk dojdzie do największej inwestycji w historii polskiej kolei. Zmienia się też infrastruktura w mniejszych miastach jak Hajnówka, Sokółka, Mońki czy Grajewo. W środę (5.03) marszałek Łukasz Prokorym i wicemarszałek Marek Malinowski rozmawiali na temat bieżących oraz planowanych inwestycji w infrastrukturę kolejową w regionie z przedstawicielami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Uruchomienie regularnych połączeń regionalnych oraz podniesienie prędkości pociągów dalekobieżnych – to najważniejsze efekty modernizacji linii kolejowej nr 25, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz, które podróżni odczują wraz z wprowadzeniem marcowej korekty rozkładu jazy. Polskie Linie Kolejowe zakończyły przebudowę ważnego dla województwa świętokrzyskiego szlaku komunikacyjnego. Za przeszło 678 mln zł netto powstały nowoczesne stacje i przystanki, wymieniono przeszło 100 km torów i sieci trakcyjnej, a także wybudowano 108 obiektów inżynieryjnych. Projekt współfinansowała Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Krótsza podróż z PKP Intercity z Warszawy do Rzeszowa i do Wrocławia. Nowe połączenie Trójmiasta i stolicy. Zmiany w ruchu pociągów do Słupska i w województwie śląskim. Od niedzieli 9 marca zmienia się rozkład jazdy niektórych pociągów. Korekta będzie obowiązywać do połowy czerwca.
Dworzec PKP w Tomaszowie Mazowieckim wkrótce przejdzie gruntowną modernizację, co zostało oficjalnie ogłoszone przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Przetarg na wykonanie prac został ogłoszony, a oferty można składać do 4 marca 2025 roku. Celem inwestycji jest poprawa komfortu podróżnych oraz dostosowanie infrastruktury do współczesnych standardów.
Kolejna duża inwestycja PKP PLK S.A. w Warszawie. Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.