Trwa modernizacja linii tramwajowej z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego. Linia tramwajowa łącząca Łódź i Konstantynów Łódzki jeszcze do niedawna była jedną z najstarszych w kraju – uruchomiono ją w 1910 r. Pod koniec funkcjonowania, wiosną 2019 r., jej stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu pasażerów. Po wykrzywionych szynach nie dało się już jeździć. Od 2022 r. trwa modernizacja linii.
Bardzo dobra informacja. Miastu Wrocław udało się w końcu wybrać wykonawcę remontu mostów Uniwersyteckich w centrum stolicy Dolnego Śląska. Przeprawa wymaga przeprowadzenia szeregu prac remontowych. Kolejna dobra informacja jest taka, że będzie mało utrudnień dla pieszych, rowerzystów, kierowców i pasażerów MPK.
10 kwietnia w Biuletynie informacji Publicznej zamieszczono ogłoszenie o zamówieniu „Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny”. Termin składania ofert mija 23 kwietnia 2024 r. Opracowanie ma przedstawić możliwości organizacyjne, społeczne, techniczne, przestrzenne i środowiskowe oraz zasadność ekonomiczną budowy linii tramwajowej na osiedle Kliny.
Pierwszy kwartał 2024 r. przyniósł w Łodzi finały ważnych miejskich inwestycji. Łodzianie zyskali odnowione przestrzenie idealne do wypoczynku, wyremontowane zabytki o zupełnie nowych funkcjach, ułatwiające podróżowanie po mieście trasy tramwajowe, a nawet… zupełnie nową ulicę.
Projektowanie nowej trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce jest już na ostatniej prostej. Oprócz 2 kilometrów torowiska, powstanie także nowa pętla z parkingiem dla 166 aut, ta na Sępolnie zostanie przebudowana, a na trasie pojawi się 15 przystanków. Przetarg na budowę miasto chce rozpisać w najbliższe wakacje.
Wąsko, niewygodnie i niebezpiecznie - w takich warunkach od lat wrocławianie wsiadają i wysiadają z tramwajów na skrzyżowaniu ulicy Dubois i Drobnera. Niedługo to miejsce zmieni się jednak nie do poznania i powstanie tutaj zupełnie nowy węzeł przesiadkowy. Cała inwestycja pochłonie około 50 mln złotych.
Za niespełna dwa miesiące ulicą Dolnobrzeską we Wrocławiu będzie można już jeździć. Nim to jednak nastąpi, jeszcze trochę utrudnień przed kierowcami i pieszymi. Ten 320-metrowy odcinek już jednak zmienił się nie do poznania.
Wygodnie i komfortowo – tak już niebawem będzie jeździć się przez wrocławskie Nadodrze. Gdy końca dobiegnie kompleksowa przebudowa ulicy Pomorskiej, powstanie reprezentacyjna arteria, łącząca północne osiedla stolicy Dolnego Śląska ze ścisłym centrum miasta. Prace są na bardzo zaawansowanym etapie, a zakończenie tej wielkiej inwestycji planowane jest na drugi kwartał 2024 roku.