10 kwietnia w Biuletynie informacji Publicznej zamieszczono ogłoszenie o zamówieniu „Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny”. Termin składania ofert mija 23 kwietnia 2024 r. Opracowanie ma przedstawić możliwości organizacyjne, społeczne, techniczne, przestrzenne i środowiskowe oraz zasadność ekonomiczną budowy linii tramwajowej na osiedle Kliny.
W ramach zamówienia wykonawca będzie miał za zadanie opracować co najmniej sześć wariantów przebiegu planowanej linii tramwajowej. Będzie ona przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej do osiedla Kliny:
Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klinów,
Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym,
Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego „Borek Fałęcki I” wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru Klinów,
Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego „Borek Fałęcki I” wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klinów,
Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę,
Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klinów innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego: autobusem, koleją.
Wykonawca przeanalizuje rozwiązania wariantowe biorąc pod uwagę: prognozy ruchu, uwarunkowania geologiczne i hydrogeologiczne, istniejącą infrastrukturę techniczną, uwarunkowania prawne i własnościowe gruntów, oddziaływanie inwestycji na środowisko, koszty inwestycyjne i eksploatacyjne, korzyści społeczne i gospodarcze oraz wskaźniki efektywności ekonomicznej.
Wskaże również wariant preferowany w oparciu o zaakceptowaną przez miasto Kraków metodę i kryteria oceny, biorąc pod uwagę wyżej wymienione analizy.
Dokumentacja zostanie przedyskutowana z mieszkańcami podczas spotkania konsultacyjnego. Opracowanie „Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny” będzie podstawą do podejmowania przez miasto Kraków dalszych działań w zakresie rozwoju układu komunikacyjnego.
Źródło: UM Kraków



![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![Na północy Wrocławia mieszka się dobrze [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/119/119/665207_100x70.jpg)



![[Kraków] Do Galerii Bronowice tramwajem](https://investmap.pl/_i/image/116/116/26740_100x70.jpg)

![[Kraków] Konflikt z samochodami na trasie tramwaju do Górki Narodowej](https://investmap.pl/_i/image/243/115/27635_100x70.jpg)
![[Wrocław] Mieszkańcy Maślic zasypują magistrat petycjami. Chodzi m.in. o linie tramwajowe](https://investmap.pl/_i/image/48/48/30512_100x70.jpg)
![[Wrocław] Hubska, Popowice, Nowy Dwór. Tam wkrótce pojedzie tramwaj. A co z Jagodnem?](https://investmap.pl/_i/image/5/5/23301_100x70.jpg)
![[Wrocław] Tramwaj na Nowy Dwór: raport środowiskowy ma braki. Nie wiadomo, kiedy decyzja](https://investmap.pl/_i/image/43/43/31787_100x70.jpg)
![[Kraków] Będzie nowy tunel tramwajowy wzdłuż Trasy Łagiewnickiej](https://investmap.pl/_i/image/211/83/32979_100x70.jpg)
