Mieszkańcy zachodniej części Wrocławia składają kolejne petycje, w których domagają się od urzędników m.in. remontu ulicy Brodzkiej czy uruchomienia nowej linii tramwajowej.
O składanych przez mieszkańców Maślic petycjach pisaliśmy w ostatnim czasie. Przypomnijmy, najpierw apelowali do urzędników, by nowa linia tramwajowa, która będzie jeździć przez ulicę Popowicką, dojeżdżała do pętli przy ulicy Królewieckiej. A potem domagali się od magistratu remontu ulicy Brodzkiej, a także budowy wzdłuż drogi chodnika i ścieżki rowerowej.
O składanych przez mieszkańców Maślic petycjach pisaliśmy w ostatnim czasie. Przypomnijmy, najpierw apelowali do urzędników, by nowa linia tramwajowa, która będzie jeździć przez ulicę Popowicką, dojeżdżała do pętli przy ulicy Królewieckiej. A potem domagali się od magistratu remontu ulicy Brodzkiej, a także budowy wzdłuż drogi chodnika i ścieżki rowerowej.
REKLAMA
W lutym do ratusza wpłynęły kolejne petycje. Mieszkańcy osiedla Maślice, Pracze Odrzańskie i Stabłowice napisali w sprawie czterech kwestii.
Domagają się remontu ulicy Brodzkiej (na odcinku od ulicy Maślickiej do Siedleckiej) wraz z wybudowaniem chodnika dla pieszych (zapewniającego dojście do przystanków autobusowych), oświetlenia i drogi rowerowej.
Chcą też przebudowy skrzyżowania ulic Maślickiej, Brodzkiej i Królewieckiej w rondo lub inną formę bezpiecznego skrzyżowania, ułatwiającego ruch samochodowy z wszystkich czterech stron.
Apelują również o skierowanie planowanej nowej linii tramwajowej biegnącej przez ulicę Popowicką i Długą na pętlę tramwajową przy Stadionie Miejskim, a także o uruchomienie nowej, dodatkowej linii tramwajowej z pętli przy Stadionie Miejskim (oprócz linii 31) w kierunku Śródmieścia przez ulicę Popowicką i Długą.
– Dynamiczna i ekspresowa rozbudowa osiedla nie idzie w parze z adekwatnymi inwestycjami w infrastrukturę komunikacyjną i zrównoważonym rozwojem Wrocławia – zwracają uwagę mieszkańcy.
Podkreślają, że aktualnie na Maślicach swoje inwestycje realizuje 8 deweloperów, planowane są następne inwestycje usługowo-biurowe, a w inwestycjach miejskich na 2017 rok została przewidziana tylko realizacja oświetlenia jednej z uliczek i budowa niewielkiego odcinka chodnika przy ulicy Maślickiej.
Dodają, że trasa komunikacyjna ulicą Brodzką, Główną, Maślicką i Królewiecką to dojazd mieszkańców Stabłowic, Pracz Odrzańskich i Maślic do centrum miasta, jak również do Park&Ride przy Stadionie Miejskim.
– Z pętli linii tramwajowej przy Stadionie Miejskim korzysta wielu mieszkańców tych trzech osiedli i zapewne liczba pasażerów komunikacji miejskiej zwiększyłaby się znacznie, gdyby została uruchomiona kolejna linii tramwajowa łącząca zachodni Wrocław ze wschodnim – zaznaczają autorzy petycji.
Jak informuje Bartłomiej Świerczewski, dyrektor biura ds. partycypacji społecznej w magistracie, w związku z tym, że w tych sprawach wpłynęło już 6 petycji, okres oczekiwania na kolejne petycje został wyznaczony na nie dłużej niż 2 miesiące, czyli do 27 kwietnia.
Jest już odpowiedź na jedną petycję
Dodajmy, że w sprawie poprzedniej petycji odnośnie nowej linii tramwajowej przez ulicę Popowicką, mieszkańcy Maślic doczekali się już odpowiedzi.
– Po zakończeniu budowy i oddaniu do ruchu nowego torowiska od ulicy Dmowskiego, przez ulicę Długą, Starogroblową i Popowicką, jedna z linii tramwajowych planowanych po tej trasie zostanie poprowadzona do pętli "Stadion Wrocław (Królewiecka)" – zapowiada Błażej Trzcinowicz, zastępca dyrektora wydziału transportu w magistracie.
Trzcinowicz podkreśla, że aktualnie trwają prace mające na celu uszczegółowienie i uzgodnienie projektu budowlanego torowiska i infrastruktury tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Jagiełły/Dmowskiego do skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej.
Domagają się remontu ulicy Brodzkiej (na odcinku od ulicy Maślickiej do Siedleckiej) wraz z wybudowaniem chodnika dla pieszych (zapewniającego dojście do przystanków autobusowych), oświetlenia i drogi rowerowej.
Chcą też przebudowy skrzyżowania ulic Maślickiej, Brodzkiej i Królewieckiej w rondo lub inną formę bezpiecznego skrzyżowania, ułatwiającego ruch samochodowy z wszystkich czterech stron.
Apelują również o skierowanie planowanej nowej linii tramwajowej biegnącej przez ulicę Popowicką i Długą na pętlę tramwajową przy Stadionie Miejskim, a także o uruchomienie nowej, dodatkowej linii tramwajowej z pętli przy Stadionie Miejskim (oprócz linii 31) w kierunku Śródmieścia przez ulicę Popowicką i Długą.
– Dynamiczna i ekspresowa rozbudowa osiedla nie idzie w parze z adekwatnymi inwestycjami w infrastrukturę komunikacyjną i zrównoważonym rozwojem Wrocławia – zwracają uwagę mieszkańcy.
Podkreślają, że aktualnie na Maślicach swoje inwestycje realizuje 8 deweloperów, planowane są następne inwestycje usługowo-biurowe, a w inwestycjach miejskich na 2017 rok została przewidziana tylko realizacja oświetlenia jednej z uliczek i budowa niewielkiego odcinka chodnika przy ulicy Maślickiej.
Dodają, że trasa komunikacyjna ulicą Brodzką, Główną, Maślicką i Królewiecką to dojazd mieszkańców Stabłowic, Pracz Odrzańskich i Maślic do centrum miasta, jak również do Park&Ride przy Stadionie Miejskim.
– Z pętli linii tramwajowej przy Stadionie Miejskim korzysta wielu mieszkańców tych trzech osiedli i zapewne liczba pasażerów komunikacji miejskiej zwiększyłaby się znacznie, gdyby została uruchomiona kolejna linii tramwajowa łącząca zachodni Wrocław ze wschodnim – zaznaczają autorzy petycji.
Jak informuje Bartłomiej Świerczewski, dyrektor biura ds. partycypacji społecznej w magistracie, w związku z tym, że w tych sprawach wpłynęło już 6 petycji, okres oczekiwania na kolejne petycje został wyznaczony na nie dłużej niż 2 miesiące, czyli do 27 kwietnia.
Jest już odpowiedź na jedną petycję
Dodajmy, że w sprawie poprzedniej petycji odnośnie nowej linii tramwajowej przez ulicę Popowicką, mieszkańcy Maślic doczekali się już odpowiedzi.
– Po zakończeniu budowy i oddaniu do ruchu nowego torowiska od ulicy Dmowskiego, przez ulicę Długą, Starogroblową i Popowicką, jedna z linii tramwajowych planowanych po tej trasie zostanie poprowadzona do pętli "Stadion Wrocław (Królewiecka)" – zapowiada Błażej Trzcinowicz, zastępca dyrektora wydziału transportu w magistracie.
Trzcinowicz podkreśla, że aktualnie trwają prace mające na celu uszczegółowienie i uzgodnienie projektu budowlanego torowiska i infrastruktury tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Jagiełły/Dmowskiego do skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej.