Pociągi pojadą szybciej Nadodrzanką. Na 300-kilometrowym odcinku trasy, w województwach dolnośląskim, lubuskim i zachodniopomorskim, wymienione zostaną szyny i wyremontowane rozjazdy. W efekcie pociągi towarowe pojadą z prędkością do 100 km/h. Przyspieszą również pociągi pasażerskie – najszybsze pojadą między Wrocławiem a Szczecinem krócej o 40 minut, a między Szczecinem a Świnoujściem o 10. PKP PLK S.A. podpisały trzy umowy na realizację prac z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) o łącznej wartości ponad 500 mln zł netto. Inwestycje spółka planuje zakończyć w II poł. 2026 r.
PKP PLK S.A. wyremontuje 54 kilometry międzywojewódzkiej linii kolejowej łączącej Wrocław z Bytomiem, na odcinku Opole Groszowice – Pyskowice. Odnowione zostaną wiadukty i mosty, przebudowane dwa perony. W ramach tej ważnej inwestycji zmodernizowane zostaną także tory. Prace zostaną wykonane z Krajowego Planu Odbudowy za ponad 100 mln zł. Z myślą o pasażerach prace poprowadzone zostaną tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na zmiany w komunikacji.
PKP PLK S.A. zamierza zrewitalizować kolejną linię kolejową we wschodniej Polsce. Spółka ogłosiła postępowanie przetargowe na rewitalizację trasy kolejowej Jasło – Nowy Zagórz. To istotny krok do realizacji inwestycji na podkarpackim odcinku linii nr 108 Stróże – Krościenko. Planowana inwestycja ułatwi podróże pociągiem ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady. Finansowanie zadania zaplanowano przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
PKP PLK S.A. zamontują nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym na trasie z Torunia do Bydgoszczy. Przełoży się to na sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże pociągiem w woj. kujawsko-pomorskim. Kolejowa spółka podpisała umowę na realizację inwestycji o wartości ponad 30 mln zł netto, pochodzących ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Firma WINDA Warszawa działa w sektorze mieszkaniowym i komercyjnym. Obecnie rozwija projekt, który ma na celu poszerzenie działalności i wejście na rynek mechaniki dźwigowej w sektorze morskim i offshore.
Kolejna linia kolejowa na Dolnym Śląsku zostanie wyremontowana i powrócą na nią regularne połączenia pasażerskie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonawcę rewitalizacji linii nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdroju.