Wybrano wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic ZdrojuFoto: Marek Mróz - CC BY-SA 3.0.pl / Wikimedia Commons - pl.wikipedia.org

Wybrano wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdroju

Orzech
Orzech
REKLAMA

Kolejna linia kolejowa na Dolnym Śląsku zostanie wyremontowana i powrócą na nią regularne połączenia pasażerskie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonawcę rewitalizacji linii nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdroju.

W przetargu wzięło łącznie udział aż 10 firm. Oferty opiewały na kwoty od ok. 211 mln zł do ponad 326 mln zł. PKP PLK zarezerwowały na inwestycję 262 mln zł. Pięć złożonych ofert mieściło się w tej kwocie.

Najtaniej swoje prace wyceniło konsorcjum jaworskiej spółki Infrakol z LZW Sp. z o.o. z Żórawiny. W limicie wyznaczonym przez inwestora mieszczą się też oferty Strabagu (ok. 221,1 mln zł), konsorcjum PORR S.A. / Trakcja System Sp. z o.o. (ok. 228,6 mln zł), Track Tec Construction Sp. z o.o. (ok. 233,6 mln zł) i konsorcjum SBM Sp. z o.o. Sp. K. / Trakcja S.A./ SBM Sp. z o.o. (ok. 261,4 mln zł).

Zwycięskie konsorcjum Infrakol z LZW Sp. z o.o. wykona prace za kwotę ok. 211 mln zł czyli o ponad 50 mln zł niższą niż zakładany przez PKP PLK S.A. budżet przeznaczony na realizację tej inwestycji.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opublikowały już oficjalne wyniki przetargu, ale decyzja musi się jeszcze uprawomocnić.

REKLAMA

Przedsięwzięcie zostało wpisane do rządowego programu Kolej Plus i będzie realizowane wspólnie z samorządem województwa dolnośląskiego. Celem programu Kolej Plus jest uzupełnienie istniejącej sieci o połączenia kolejowe miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi. Chodzi także o miejscowości, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu i związków metropolitalnych, które są zainteresowane rozwojem infrastruktury kolejowej na swoim terenie, przy uwzględnieniu potrzeb komunikacyjnych mieszkańców.

Głównym celem inwestycji jest przywrócenie połączeń kolejowych do Złotoryi. To dolnośląskie miasto należy do wykluczonych komunikacyjnie.

Rewitalizacja linii 284 to jedna z trzech inwestycji w województwie dolnośląskim, które wpisane są do rządowego programu Kolej Plus. Prace będą realizowane wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.

Trasa Legnica – Złotoryja – Jerzmanice Zdrój ma 24 km długości. Po zakończeniu inwestycji pociągi osobowe będą mogły jeździć po niej z prędkością 120 km na godzinę. Wykonawca będzie miał trzy lata od podpisania umowy na zaprojektowanie i wykonanie prac.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA