PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzały zrealizować tę inwestycję za niemal 185 milionów złotych. Dzięki zwiększonej dotacji samorządowej mogły wybrać ofertę sięgającą przeszło 240 milionów. Firmy Schweerbau i SBM skończą prace na trasie przebiegającej m.in. przez Sobótkę do końca 2020 roku.
PKP PLK S.A. rozstrzygnęły 27 marca przetarg w trybie "zaprojektuj i buduj" na rewitalizację linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto. Wpierw oceniły oferty, a następnie sprawdziły, czy ta najkorzystniejsza spełnia wymogi formalne. W ten sposób wybrały na wykonawcę konsorcjum spółek Schweerbau GmbH & Co.KG i SBM Sp. z o.o.
PKP PLK S.A. rozstrzygnęły 27 marca przetarg w trybie "zaprojektuj i buduj" na rewitalizację linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto. Wpierw oceniły oferty, a następnie sprawdziły, czy ta najkorzystniejsza spełnia wymogi formalne. W ten sposób wybrały na wykonawcę konsorcjum spółek Schweerbau GmbH & Co.KG i SBM Sp. z o.o.
Ponad 240 milionów zamiast blisko 185
O przedstawieniu zgłoszonych propozycji pisaliśmy w grudniu. Wpłynęło ich osiem, z czego kolejarze odrzucili pięć. Ważne pozostały oferty konsorcjów Schweerbau GmbH & Co.KG i SBM (245 mln 673 tys. zł brutto) oraz Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Infrastruktury Komunikacyjnej "Dolkom" Sp. z o.o. i Infrakol Sp. z o.o. (252 mln 679 tys. zł), a także firmy PORR S.A. (281 mln 362 tys. zł). PKP PLK wybrały najtańszą ofertę. Zamierzały przeznaczyć na ten cel 184 mln 993 tys. zł. Samorząd województwa dolnośląskiego zwiększył jednak w styczniu dofinansowanie o 42 mln zł, dokładając w sumie 170 mln zł.
Część trasy gotowa jeszcze w tym roku
PKP PLK podzieliły przedsięwzięcie na cztery etapy. Najpóźniej 10 grudnia 2019 roku wykonawca ma dopuścić pociągi do ruchu z Sobótki Zachodniej do Świdnicy Miasto, a do 15 września 2020 r. na odcinkach Kobierzyce – Sobótka Zachodnia oraz Wrocław Główny – Kobierzyce. Zakończenie umowy ma nastąpić do 30 grudnia 2020 roku.
REKLAMA
Przedsięwzięcie obejmuje m.in. przebudowę układu torowego tak, by pociągi mogły osiągać prędkość 100 km/h, rozbiórkę bądź rewitalizację części obiektów inżynieryjnych wraz z budową nowych oraz remont niektórych peronów i utworzenie nowych wraz z wymianą oświetlenia.
Na modernizowanym odcinku znajdują się 32 perony. Te na wrocławskich Wojszycach, Partynicach i Klecinie oraz dalej do Sobótki są w stanie niezadowalającym. Od stacji Sobótka Zachodnia do Świdnicy Przedmieście są ponadto nieczynne.
Remont innego odcinka trwa
PKP PLK wyłoniły już wykonawcę rewitalizacji innego odcinka linii 285, Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój. Inwestycja okazała się o 25 mln zł droższa, niż zakładały. O szczegółach pisaliśmy w sierpniu. Prace na tej trasie skończą się także w przyszłym roku.
Koleje Dolnośląskie S.A.