GDDKiA wybrała pierwsze biuro projektowe dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Orzech

Oferta firmy TRAKT została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla S50/A50 pomiędzy DK92 i S7 na południe od stolicy. To jeden z dwóch odcinków pierwszego, zachodniego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, które połączą S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem z S7 na południe od Warszawy.

Nowa trasa po zachodniej stronie stolicy

Zadaniem biura projektowego jest przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej zlokalizowanego pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą krajową nr 92 oraz drogą ekspresową S7 na południe od Warszawy. Dodatkowo wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). GDDKiA złoży je we właściwym organie celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.

Kalendarium:

22 grudnia 2021 r. – ogłoszenie przetargu

15 lutego 2022 r. – otwarcie ofert

2 czerwca 2022 r. – wybór najkorzystniejszej oferty

czerwiec 2022 r. – planowane podpisanie umowy z biurem projektowym (przy braku odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty – pozostali uczestnicy przetargu mają 10 dni na ich ewentualne złożenie)

Wariantowy przebieg OAW

Jest to pierwsze zadanie w ramach Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, dla którego wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej.

Dla drugiego odcinka drogi ekspresowej S50 – od S10 do DK92 – trwają prace komisji przetargowej zmierzające do wybrania najkorzystniejszej oferty.

Źródło: GDDKiA