Pińczów, Łęczna, Żagań, Brzeziny, Ropczyce, Poznań, Łódź i Morąg to miasta, w których Genesis Property przygotowuje nieruchomości handlowe. Ich oddanie do użytku przewidziane jest na przestrzeni kolejnych 24 miesięcy.
Wśród najemców, którzy podpisali umowy najmu w przygotowywanych projektach są między innymi tak uznane marki jak Pepco, Dealz czy Rossmann, jak również liczne grono lokalnych przedsiębiorców. W sumie nowe projekty dostarczą na polski rynek ponad 44 000 mkw. powierzchni wynajmowanych. Jednocześnie firma pracuje nad kolejnymi lokalizacjami oraz prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie wynajmu pozostałych lokali handlowych.
– Polski sektor mniejszych nieruchomości handlowych ewoluuje. Obecnie nieruchomości handlowe powstają w coraz mniejszych miastach, co wiąże się z odpowiednim dostosowaniem formatu oraz zestawu najemców. W mniejszych miastach, w małych obiektów handlowych nierzadko rolę anchorów generujących ruch pełnią restauracje uznanych sieciowych marek lub obiekty powstają w pobliżu wolnostojących handlowych pawilonów, jeżeli nie są one częścią inwestycji, czy też tuż obok stacji benzynowych. Obiekty takie dostarczają oferty, która do tej pory była dostępna jedynie w większych ośrodkach miejskich, co wymagało od mieszkańców poświęcenia dodatkowego czasu i pieniędzy na dokonanie niezbędnych zakupów – mówi Juliusz Wawrzyniak, Prezes firmy Genesis Property. – W przypadku dużych ośrodków miejskich widzimy konieczność dogęszczenia sieci obiektów handlowych w określonych lokalizacjach. Na wielu podmiejskich obszarach brakuje nowoczesnego handlu, co zmusza mieszkańców do czasochłonnych podróży. Również w tym wypadku kluczem jest dopasowanie formatu oraz odpowiedniego zestawu najemców, co przygotowywane jest w oparciu o uważną analizę oferty handlowej dostępnej na danym obszarze – podkreśla Juliusz Wawrzyniak.
Firma aktywnie poszukuje możliwości inwestycyjnych na wielu polskich lokalnych rynkach. W ostatnich tygodniach spółka sprzedała projekt parku handlowego w Gostyniu o powierzchni 9 000 mkw. (nabywcą jest Napollo Retail Development), czy też kupiła od Gallop Properties projekt parku handlowego w Rogoźnie o powierzchni wynajmowalnej 1 800 mkw.
– Polski rynek handlowy przechodzi strukturalne zmiany. Tempo tych zmian znacząco przyspieszyło po pandemii, w trakcie której mniejsze obiekty handlowe o przyjaznej architekturze udowodniły konsumentom swoją przydatność. Obecna ewolucja jest kontynuacją zmian zapoczątkowanych przez wzrost popularności mniejszych obiektów handlowych. Również rynki największych polskich miast, które w niektórych przypadkach są wręcz przesycone wielkopowierzchniowymi galeriami handlowymi, przyjmują kolejne handlowe koncepty o ile mają one do zaoferowania konkretną wartość dodaną i stanowią na przykład część miastotwórczych inwestycji mixed-use – podkreśla Juliusz Wawrzyniak.
Według danych Cushman & Wakefield 70% wolumenu powierzchni handlowych oddanych do użytku w 2022 roku powstało w formie parków handlowych (w 2022 roku oddano do użytku w sumie 400 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej).
Genesis Property jest firmą deweloperską mającą ponad dwie dekady doświadczenia na rynku nieruchomości. Dzięki pieczołowitej selekcji lokalizacji tworzy obiekty stale zwiększające swoją wartość. Firma dysponuje zasobami pozwalającymi zrealizować cały proces inwestycyjny od znalezienia i zakupu nieruchomości po jej wybudowanie i oddanie do użytkowania tworząc tradycyjnie handlowe lokalizacje nierzadko w miejscach, w których do chwili obecnej brakowało nowoczesnego handlu.