Gotowa jest główna konstrukcja nowego tunelu pod torami w Sulejówku. Budowana jest droga wewnątrz obiektu. Nowy wiadukt kolejowy poprawi bezpieczeństwo pociągów jeżdżących na linii między Warszawą, a Mińskiem Mazowieckim oraz mieszkańców i kierowców. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace zaplanowano do II połowy 2023 r.
Do kolejnego etapu robót przeszła budowa tunelu w Sulejówku na al. Piłsudskiego, na linii Warszawa – Mińsk Mazowiecki. Gotowa jest główna konstrukcja obiektu, na którym ułożony został tor. Z wnętrza obiektu wybrana została ziemia, tym samym jest już połączenie dwóch stron miasta. W tunelu pod torami wykonywane są zbrojenia i wylewany jest beton w dolnej części, gdzie będzie jezdnia.
Tunel pod torami będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Będzie chodnik i ścieżka rowerowa. Dojście do obiektu pieszym zapewnią schody. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się przewidziano windę.
Wartość przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł netto. Zadanie realizowane jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z Województwem Mazowieckim i Miastem Sulejówek. Inwestycja „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap II – część wiaduktowa” jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja będzie zakończona w II połowie 2023 r.
Źródło: PKP PLK