Hotel Legend w Krakowie został zamknięty. W jego miejsce pojawi się Leonardo Boutique Krakow Old Town

Orzech

Z Krakowa znika Hotel Legend, który znajdował się w zabytkowej kamienicy przy ulicy Św. Gertrudy 12 na Starym Mieście, w pobliżu Wawelu. W jego miejsce pojawi się nowy hotel międzynarodowej sieci.

W grudniu 2021 roku na stronie internetowej Hotelu Legend pojawiła się informacja: "Hotel Legend w dotychczasowej postaci kończy działalność z dniem 29 grudnia 2021. Obiekt będzie nadal funkcjonował jako hotel, lecz pod innym szyldem. Wszystkie obecne i przyszłe rezerwacje będą zrealizowane w innych hotelach w Krakowie o tym samym lub wyższym standardzie". Operatorem hotelu był firma Jordan Group – największa firma turystyczna w Małopolsce, należąca do Jacka Legendziewicza. Obiekt otwarty został w 2016 r. Inwestorem była spółka Legend Sarego.

Wiemy już jaka sieć hotelarska zdecydowała się przejąć ten obiekt. Ostatnio ogłoszono, że berlińska centrala Leonardo Hotels Central Europe nabyła Hotel Legend. Obiekt będzie teraz działał pod marką Leonardo Boutique Krakow Old Town sieci Leonardo Hotels. Będzie to trzeci hotel tej sieci w Polsce, po Leonardo Royal i NYX Hotel, które działają w Warszawie. To jedna z kilku marek sieci obok m.in. Leonardo Hotels, Leonardo Royal, NYX Hotels czy kupionej Jurys Inn.

W Polsce sieć miała swój debiut w 2017 r. wydzierżawiając JM Hotel przy ul. Grzybowskiej w Warszawie pod Leonardo Royal, a w marcu 2021 roku otworzyła NYX Hotel w kompleksie Varso Tower.

Budynek hotelu przy ul. Św. Gertrudy 12 przejdzie niewielki remont i ma rozpocząć działalność jako Leonardo Boutique.

– Po raz pierwszy rozpoczynamy działalność w Krakowie i jesteśmy bardzo podekscytowani tą ekspansją – poinformował Yoram Biton, dyrektor zarządzający Leonardo Hotels Central Europe. – Kraków znany jest również jako Florencja Północy i stanowi ważne uzupełnienie Warszawy w naszym portfolio. Polska gospodarka okazała się odporna na kryzys i oczekuje się, że w 2022 r. będzie rosła szybciej niż średnia UE. To właśnie tutaj chcielibyśmy wnieść swój wkład w postaci naszego doświadczenia i jesteśmy również otwarci na ekspansję i rozszerzenie marki w innych kluczowych miastach Polski – dodał Biton.

Hotel będzie posiadał 100 pokoi. Znajdą się w nim: restauracja, fitness room oraz dwie sale szkoleniowe o powierzchni 32 i 25 mkw., a także przeszklone patio.