[Dzierżoniów] Obwodnica miasta

REKLAMA

O inwestycji [Dzierżoniów] Obwodnica miasta

Powstanie obwodnica Dzierżoniowa (za 51 mln zł) Przyszła obwodnica Dzierżoniowa o łącznej długości około 20 km będzie biec przez cztery gminy. Powstanie nie wcześniej niż w 2009 roku, a jej koszt to 51milionów złotych.               Już teraz zainteresowane gminy podjęły niezbędne działania przygotowawcze.  Obwodnica będzie biec na terenach Bielawy, Dzierżoniowa, Pieszyc i gminy wiejskiej Dzierżoniów. Wykonanie planu zlecono w drodze przetargu wrocławskiej firmie "Ecoland".       Na zachodnią część obwodnicy będziemy zjeżdżać z drogi od strony Świdnicy skręcając w prawo za budynkiem byłej fabryki serów. Obwodnica przetnie ulicę Nowowiejską, Brzegową, tory kolejowe, specjalną strefę  ekonomiczną i drogę z Dzierżoniowa do Pieszyc. Następnie będzie biec w pobliżu byłego obozu Sportschule i oczyszczalni ścieków, przetnie trasę Dzierżoniów - Bielawa na wysokości stacji paliw, potem będzie prowadzić w kierunku Piławy Dolnej, by połączyć się z obwodnicą wschodnią. Na tę wschodnią obwodnicę wjedziemy skręcając w lewo z ulicy Wrocławskiej przed cmentarzem komunalnym. Dalej droga przetnie trasę Dzierżoniów - Dobrocin, a następnie - trasę do Ząbkowic. Łączna długość wszystkich odcinków obwodnicy wyniesie koło 20 km. W granicach administracyjnych Bielawy - 2.000 m, Dzierżoniowa - 6.600 m, na terenie gminy Pieszyce - 2.200 m, a gminy Dzierżoniów - 9.200 m.       Procedura powstawania nowych planów zagospodarowania przestrzennego może się zakończyć najwcześniej w 2006 roku. Potem gminy przystąpią do sporządzania dokumentacji projektowej. O dofinansowanie na ten cel będą się starać z budżetu województwa dolnośląskiego i ze środków unijnych. Szacowany koszt całości inwestycji to 51 mln złotych.       Obwodnica ma ograniczyć ruch tranzytowy przez Dzierżoniów i odciążyć Piławę  Dolną. W samym mieście zmniejszy się poziom emisji spalin, poprawi bezpieczeństwo i warunki przejazdu. Dodatkowe korzyści z tej inwestycji mają wymiar gospodarczy. Lepszy dojazd pozwoli na uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych w sąsiedztwie obwodnicy.

Opinie o [Dzierżoniów] Obwodnica miasta

Napisz komentarz
Komentarz do inwestycji [Dzierżoniów] Obwodnica miasta
Jan Augustynowski

Powstanie obwodnica Dzierżoniowa (za 51 mln zł) Przyszła obwodnica Dzierżoniowa o łącznej długości około 20 km będzie biec przez cztery gminy. Powstanie nie wcześniej niż w 2009 roku, a jej koszt to 51milionów złotych.
 
 
 
 
 
 
 
Już teraz zainteresowane gminy podjęły niezbędne działania przygotowawcze.  Obwodnica będzie biec na terenach Bielawy, Dzierżoniowa, Pieszyc i gminy wiejskiej Dzierżoniów. Wykonanie planu zlecono w drodze przetargu wrocławskiej firmie "Ecoland".
 
 
 
Na zachodnią część obwodnicy będziemy zjeżdżać z drogi od strony Świdnicy skręcając w prawo za budynkiem byłej fabryki serów. Obwodnica przetnie ulicę Nowowiejską, Brzegową, tory kolejowe, specjalną strefę  ekonomiczną i drogę z Dzierżoniowa do Pieszyc. Następnie będzie biec w pobliżu byłego obozu Sportschule i oczyszczalni ścieków, przetnie trasę Dzierżoniów - Bielawa na wysokości stacji paliw, potem będzie prowadzić w kierunku Piławy Dolnej, by połączyć się z obwodnicą wschodnią. Na tę wschodnią obwodnicę wjedziemy skręcając w lewo z ulicy Wrocławskiej przed cmentarzem komunalnym. Dalej droga przetnie trasę Dzierżoniów - Dobrocin, a następnie - trasę do Ząbkowic. Łączna długość wszystkich odcinków obwodnicy wyniesie koło 20 km. W granicach administracyjnych Bielawy - 2.000 m, Dzierżoniowa - 6.600 m, na terenie gminy Pieszyce - 2.200 m, a gminy Dzierżoniów - 9.200 m.
 
 
 
Procedura powstawania nowych planów zagospodarowania przestrzennego może się zakończyć najwcześniej w 2006 roku. Potem gminy przystąpią do sporządzania dokumentacji projektowej. O dofinansowanie na ten cel będą się starać z budżetu województwa dolnośląskiego i ze środków unijnych. Szacowany koszt całości inwestycji to 51 mln złotych.
 
 
 
Obwodnica ma ograniczyć ruch tranzytowy przez Dzierżoniów i odciążyć Piławę  Dolną. W samym mieście zmniejszy się poziom emisji spalin, poprawi bezpieczeństwo i warunki przejazdu. Dodatkowe korzyści z tej inwestycji mają wymiar gospodarczy. Lepszy dojazd pozwoli na uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych w sąsiedztwie obwodnicy.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA