Jak wygląda budowa Stacji Techniczno-Postojowej Karolin (II linia metra)? Metro Warszawskie

Jak wygląda budowa Stacji Techniczno-Postojowej Karolin (II linia metra)?

FILMY
REKLAMA

W ramach budowy ostatniego odcinka II linii warszawskiego metra, powstaje stacja techniczno-postojowa Karolin. To druga, po STP Kabaty stacja techniczna, czyli miejsce w którym można kompleksowo obsługiwać pociągi metra i zarządzać procesem eksploatacyjnym linii.

Na 40 hektarach terenu powstaną 34 obiekty, w tym hale elektrowozowni na 40 pociągów, budynki administracyjne, obiekty warsztatowe i gospodarcze. 12 z nich jest w zaawansowanej fazie budowy. STP Karolin to również ponad 20 km torów.

Równocześnie budowane są trzy ostatnie stacje na linii M2, czyli: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. To ostatni etap prac na tej linii, która w całości wydłuży się o kolejne 4 km tuneli.

Ekologia to priorytet

Na terenie stacji zostanie posadzonych zostanie 1638 drzew, ponadto będą krzewy, byliny, trawy i rośliny zielone. Roślinność będzie dostosowana do warunków miejskich, będzie miała zwiększoną tolerancję na zanieczyszczenia powietrza oraz podwyższenie zasolenia gruntu. Będzie one również miejscem dla ptaków i zapylaczy. Zamontowane zostaną budki dla nietoperzy.

Powstanie myjnia pociągów w obiegu zamkniętym z oczyszczalnią ścieków, komora odkurzania wyposażona w filtry odpylające strumień gazów, lakiernia wyposażona w zestaw filtrów ograniczających emisję do minimum (w tym filtry węglowe). Kanalizacja wyposażona będzie w separatory z osadnikami, które wyłapywać będą substancje ropopochodne, zaolejone i zanieczyszczenia stałe przed wprowadzeniem ścieków do kanalizacji miejskiej.

REKLAMA

Po zakończeniu prac sieć metra liczyć będzie 46 km – z 42-oma stacjami. Mieszkańcy Bemowa będą mogli dojechać do centrum Warszawy w około 20 minut, oznacza to także szybszy dojazd do stolicy m.in. mieszkańców pobliskiego Ożarowa Mazowieckiego.

Kiedy pojedziemy metrem na Karolin?

Na prawie czterokilometrowym, bemowskim odcinku drugiej linii metra zaprojektowano trzy stacje. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, w przestrzeni między pętlą tramwajową a Lazurową. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin.

Zakończenie wartego 1,9 mld zł kontraktu i oddanie go do użytku pasażerom planowane jest w 2026 roku.

Komentarz do inwestycji II linia metra (M2)
Orzech
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA