JELCZ przygotowuje się do rozbudowy fabryki pod Wrocławiem. Powstaną nowe miejsca pracyJELCZ Sp. z o.o., / Fabryka w Jelczu-Laskowicach

JELCZ przygotowuje się do rozbudowy fabryki pod Wrocławiem. Powstaną nowe miejsca pracy

Orzech
Orzech
REKLAMA

W czwartek, 19 stycznia br. Prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej Sebastian Chwałek złożył wizytę w JELCZ Sp. z o.o. W jej trakcie zaprezentowano lokalizację przyszłych inwestycji, które są związane z rozbudową zakładów, a co za tym idzie także zwiększeniem zatrudnienia w spółce.

Gospodarzami spotkania byli: prezes zarządu Wioletta Krawczyk-Namyślak oraz członek zarządu Marcin Runowicz. W spotkaniu uczestniczył także poseł Paweł Hreniak członek sejmowej Podkomisji stałej do spraw polskiego przemysłu obronnego oraz modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP oraz burmistrz miasta Jelcz-Laskowice Bogdan Szczęśniak wraz ze swoim zastępca ds. inwestycji, infrastruktury technicznej i rolnictwa Romualdem Piórko. Głównym tematem spotkania był dalszy rozwój spółki JELCZ w tym planowana nowa inwestycja. Spółka jest głównym dostawcą podwozi dla Polskich Sił Zbrojnych w tym pod zabudowy specjalistyczne do programów WISŁA, NAREW czy PILICA, ale także do DMO Regina oraz pojazdy specjalne do zestawów JAK. Rosnące wyzwania stojące przez spółką niosą z sobą potrzebę jej szybkiego rozwoju i zaangażowania wszystkich stron.

– Działania spółki JELCZ to przykład, że Polska Grupa Zbrojeniowa systematycznie zwiększa swoje moce produkcyjne, aby sprostać wymaganiom naszego głównego partnera jakim jest Wojsko Polskie. Rośnie liczba zamówień oraz projektów, w których JELCZ odgrywa kluczowa rolę. Dlatego podjęliśmy decyzję o inwestycjach w nowe hale i zwiększanie zatrudnienia. Temu służyła dzisiejsza wizyta, w czasie której wspólnie z zarządem spółki, panem posłem Pawłem Hreniakiem i burmistrzem miasta Bogdanem Szczęśniakiem zapoznawaliśmy się na miejscu z terenami pod przyszłą inwestycję – podkreślił prezes zarządu PGZ S.A. Sebastian Chwałek.

JELCZ Sp. z o.o., / Fabryka w Jelczu-Laskowicach
JELCZ Sp. z o.o., / Fabryka w Jelczu-Laskowicach

Analizując dynamiczny wzrost zamówień kierowanych zwłaszcza w ostatnim czasie do spółki, należy wskazać, że tylko od września minionego roku JELCZ zawarł kilka znaczących kontraktów: dwie duże umowy na dostawę pojazdów w układzie 4×4 i 6×6 na kwotę blisko 880 mln złotych z terminem realizacji odpowiednio do 2026 i 2027 roku.

W październiku 2022 roku konsorcjum PGZ-Pilica+ zawarło w Zamościu umowę ramową z Agencją Uzbrojenia MON na dostawy dwudziestu jeden Przeciwlotniczych Systemów Rakietowo-Artyleryjskich (PSR-A) Pilica+, w ramach którego spółka JELCZ Sp. z o.o. odpowiada za dostarczenie kilku typów podwozi dostosowanych do wymagań systemu.

REKLAMA

W połowie grudnia 2022 r. natomiast została zawarta umowa wykonawcza na dostawy pojazdów i podwozi specjalnych JELCZ dla modułów wieloprowadnicowych wyrzutni rakietowych zakontraktowanych w Stanach Zjednoczonych oraz w Korei Południowej. Przedmiotem tego kontraktu jest realizacja łącznie 59 podwozi specjalnych oraz pojazdów amunicyjnych, które stanowić będą nośnik zarówno dla pozyskiwanych z Korei Południowej wyrzutni K239 Chunmoo jak i zamawianych w Stanach Zjednoczonych systemów HIMARS. Wartość zamówienia wynosi ok. 330 mln zł brutto, a dostawy pojazdów zostaną zrealizowane w latach 2023-2024. Warto nadmienić iż w minionym roku spółka przekazała do wojska ponad 350 podwozi w różnych konfiguracjach w ramach już realizowanych zobowiązań wieloletnich.

– Rozwój spółki JELCZ Sp. z o.o. jest bardzo istotny dla lokalnej społeczności. Przedsiębiorstwo jest ikoną polskiej myśli motoryzacyjnej, której rozwój miał przecież kluczowe znaczenia dla rozwoju naszego miasta i całej jego infrastruktury. Jako przedstawiciel lokalnych władz deklaruje współpracę z zarządem spółki w celu wsparcia realizacji planowanej inwestycji, ponieważ rozwój JELCZ Sp. z o.o. zawsze będzie ważny dla naszego miasta – deklaruje Burmistrz Jelcza-Laskowic Bogdan Szczęśniak.

– Jako członek sejmowej Podkomisji stałej do spraw polskiego przemysłu obronnego oraz modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP cieszę się, że spółka JELCZ jest aktywnym uczestnikiem procesu modernizacji technicznej Sił Zbrojnych. Planowane inwestycje, o których dziś rozmawialiśmy, to nie tylko nowe hale, ale także wzrost zatrudnienia, co będzie korzystne dla miasta i społeczności lokalnej. Z zadowoleniem obserwuję wszystkie inwestycje, jakie w ostatnim czasie realizuje Polska Grupa Zbrojeniowa, bo służą one Wojsku Polskiemu i bezpieczeństwu Polski – podkreślił poseł Paweł Hreniak.

– Zawarte w ostatnich miesiącach kontrakty tworzą potencjał na niespotykany od lat skok rozwojowy, jednak aby wykorzystać tą niepowtarzalną szansę niezbędne są istotne nakłady inwestycyjne. Zarząd przedsiębiorstwa mając świadomość stojących przed spółką wyzwań, dzięki wsparciu prezesa zarządu PGZ S.A. pana Sebastiana Chwałka oraz pana posła Pawła Hreniaka i władz lokalnych, z odwagą podejmuje kolejne wyzwanie – podkreśla prezes zarządu Wioletta Krawczyk-Namyślak.

Kadra operacyjna spółki ma już na swoim koncie realizację ciągników i holowników przyczep oraz naczep, a także transporterów specjalnych do dostarczonych przez firmy amerykańskie elementów systemu IBCS/Patriot realizowanych w ramach programu WISŁA. Rok 2022, który zapisał się w historii zakładu dostarczeniem pierwszych 19 ciągników do zestawu JAK, który jest pierwszym tego typu pojazdem o tak wysokiej mobilności przeznaczonym do pokonywania przeszkód terenowych, służącym do transportu czołgów i ciężkiego sprzętu gąsienicowego pokazuje, że spółka JELCZ to niekwestionowanym lider w segmencie dostaw podwozi pod zabudowy specjalistyczne dla Wojska Polskiego. Inwestycje planowane w JELCZ Sp. z o.o. są więc jednym ze strategicznych elementów rozbudowy potencjału produkcyjnego całej grupy kapitałowej.

Źródło: JELCZ

Komentarze (5)

Napisz komentarz
Mati(gość)
Kiedy startuje dokładnie nabór pracowników?
Mastermune(gość)
@
Hwdp
(gość)
A ja mam nadzieję folksdojczu że kiedyś powiesz coś pozytywnego o Polsce
Jaki folksdojczu, ty bezprecedensowy kretynie? W jaki sposób zwrócenie uwagi na fakt, że nasze państwo nie posiada krajowych rozwiązań w zakresie produkcji silników i przekładni (przez co jesteśmy skazani na łaskę zagranicznych dostawców, także w zakresie przemysłu zbrojeniowego) - czyni ze mnie folksdojcza? Ty w ogóle zrozumiałeś co napisałem?
Piotr(gość)
Obecny "Jelcz" wywodzi się z spółki "Jelcz Komponenty" która dostarczała spółkom "Jelcz Samochody Cieżarowe" I "Jelcz Autobusy" osie i mosty napędowe jednak po upadku tej drugiej i ostatniej produkcję zakończono i od tej pory cięzarowki produkowane przez "Jelcz Komponenty" czyli obecny "Jelcz" są wyposażone w osie i mosty IVECO. Co do samej rozbudowy to jedna już była... za "Gierka" i co teraz rozbudują, zainwestują państwowe pieniądze a potem sprzedadzą jakiemuś Zasadzie ?
Hwdp(gość)
@
Mastermune
(gość)
Czy polska myśl motoryzacyjna potrafi już produkować polskie silniki oraz przekładnie? Bo jeśli nie, to nie ma czegoś takiego jak polska myśl motoryzacyjna a jest polska montownia składaków z zagranicznych podzespołów... mam nadzieję, że odpowiednie kręgi decyzyjne to w końcu zrozumieją.
A ja mam nadzieję folksdojczu że kiedyś powiesz coś pozytywnego o Polsce
Mastermune(gość)
Czy polska myśl motoryzacyjna potrafi już produkować polskie silniki oraz przekładnie? Bo jeśli nie, to nie ma czegoś takiego jak polska myśl motoryzacyjna a jest polska montownia składaków z zagranicznych podzespołów... mam nadzieję, że odpowiednie kręgi decyzyjne to w końcu zrozumieją.
REKLAMA