Jest porozumienie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy w sprawie budowy tunelu drogowego w ciągu ulicy Tysiąclecia pod stacją Warszawa Wschodnia. Przyjęte rozwiązanie to szansa na poprawę komunikacji w mieście.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na podstawie podpisanego w maju porozumienia, wybudują konstrukcję tunelu pod Warszawą Wschodnią, w trakcie modernizacji stacji. Przyjęte rozwiązanie umożliwi późniejsze zrealizowanie inwestycji drogowej bez konieczności ingerencji w infrastrukturę kolejową. Ograniczy to zmiany w ruchu kolejowym.
W tunelu pod stacją przewidziano: drogę, linię tramwajową, chodnik, ścieżkę dla rowerzystów. Planowane jest funkcjonalne połączenie przystanku tramwajowego ze stacją. Warszawa Wschodnia stanie się wygodniejszym węzłem przesiadkowym, łączącym kolej z komunikacją miejską. Nowy ciąg komunikacyjny pod stacją to długo oczekiwane połączenie dwóch dużych warszawskich dzielnic.
– Prace przewidziane na warszawskiej linii średnicowej do doskonała okazja do przebudowy ciągów komunikacyjnych zlokalizowanych w okolicach głównych stacji kolejowych Warszawy. Cieszę się, że udało się zawrzeć porozumienie z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy na budowę tunelu drogowego w ciągu ulicy Tysiąclecia pod Warszawą Wschodnią, ponieważ inwestycja ta znacząco poprawi komunikację na styku Pragi Północ i Pragi Południe, umożliwiając mieszkańcom sprawne podróże aglomeracyjne i dalekobieżne – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
– Przebudowa linii średnicowej w Warszawie to jedno z najważniejszych zaplanowanych zadań kolejowych. Efektem inwestycji będą lepsze możliwości podróży pociągami aglomeracyjnymi i dalekobieżnymi przejeżdżającymi przez centrum Warszawy. Mieszkańcy i dojeżdżający do stolicy zyskają sprawniejszą i bardziej przewidywalną kolej. Przy okazji inwestycji na linii średnicowej – tam gdzie to jest możliwe, korzystnie zmienia się komunikacja drogowa – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują dokumentację projektową dla stacji Warszawa Wschodnia i linii średnicowej od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej. W 2023 roku planowane jest ogłoszenie przetargu na przebudowę stacji Warszawa Wschodnia oraz odcinka do Warszawy Centralnej.
Inwestycja zapewni większe możliwości sprawnych połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Warszawa Śródmieście zostanie rozbudowana i z przystanku zmieni się w stację. Dobudowane zostaną tory, poprawiona będzie dostępność do pociągów. Do przebudowy planowany jest przystanek Warszawa Ochota.
Źródło: PKP PLK


![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)







![[Warszawa] Jak obwodnica ominie metro](https://investmap.pl/_i/image/205/77/8141_100x70.jpg)
![Półmetek drążenia tunelu drogowego w Starych Bogaczowicach w ciągu drogi ekspresowej S3 [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/215/87/52183_100x70.jpg)
![Trwają prace przy zadaszeniu peronów na stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/91/91/52059_100x70.jpg)
![Nowy dworzec Warszawa Zachodnia zwiększy rolę kolei nie tylko w stolicy [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/0/0/52224_100x70.jpg)

![[mazowieckie] Ząbki: Skanska buduje tunel i likwiduje przejście na peronie stacji kolejowej](https://investmap.pl/_i/image/122/122/4474_100x70.jpg)

![Tunel budowany na trasie S3 przecinający pasmo Gór Wałbrzyskich i Kaczawskich jest coraz dłuższy [FOTO]](https://investmap.pl/_i/image/190/62/51646_100x70.jpeg)
![Postępują prace przy budowie S3 zadanie III, odcinek Bolków – Kamienna Góra [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/21/21/51221_100x70.jpeg)
![Podsumowanie prac przy budowie drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku w 2021 roku [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/220/92/52700_100x70.jpg)