źródło: Wrocławskie Inwestycje

Jest umowa na projektowanie Alei Północnej we Wrocławiu [FILM + MAPY]

Orzech
Kolejny krok ku budowie Alei Północnej czyli dalszego odcinka niedokończonej Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia. Miejska spółka Wrocławskie Inwestycje wybrała wykonawcę projektu trasy łączącej ul. Poświęcką z ul. Krzywoustego. Oferta mieściła się w budżecie zamawiającego.
Aleja Północna to brakujący odcinek obwodnicy śródmiejskiej. Nowa droga ma połączyć Polanowice, Poświętne i Sołtysowice z Psim Polem. Cała trasa ma liczyć 5,5 km i jednocześnie odciążyć od ruchu samochodowego wspomniane osiedla. Według zapewnień magistratu Aleja Północna ma także w znaczący sposób przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu na Karłowicach.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wygrała wrocławska firma Biuro Projektów Dróg i Mostów BBKS-PROJEKT. To właśnie ta oferta została uznana za najkorzystniejszą. Była to także najtańsza oferta, jaką złożono w postępowaniu przetargowym. BBKS-PROJEKT uzyskał również maksymalną liczbę punktów za doświadczenie projektanta w specjalności drogowej, w specjalności mostowej i zieleni oraz autora raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Koszt wykonania dokumentacji wyniesie 4,69 mln zł.
Wrocławskie Inwestycje
Aleja Północna ma być drogą jednopasmową. Będzie kontynuacją i przedłużeniem ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ul. Poświęcką obok marketu Dino. Następnie droga zostanie przedłużona do skrzyżowania ulic Falzmana z Pleszewską, a następnie poprowadzi do zbiegu ul. Kamieńskiego i Kątowej, w miejscu, w którym znajdują się ogródki działkowe i nowe osiedle mieszkaniowe. W swoim dalszym przebiegu Aleja Północna przetnie ul. Redycką przy wałach przeciwpowodziowych na Widawie. 
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Aleja Północna ma być według zapewnień przedstawicieli magistratu wyłącznie łącznikiem dla północnych osiedli Wrocławia. Dlatego też projektowana będzie tylko jedna jezdnia, gdyż zdaniem miejskich urzędników, taka przepustowość odpowiada potrzebom mieszkańców tej części stolicy Dolnego Śląska. Według przedstawicieli magistratu potwierdzają to kompleksowe analizy – w tym modelowania prognostyczne z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania Visum i modele ruchu dla Wrocławia i okolic.
Według planu urzędników miejskich prace budowlane rozpoczną się od połączenia ul. Krzywoustego nowym łącznikiem z ul. Poprzeczną, gdzie wybudowany ma zostać wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu Alej Północnej. Budowa ma się zacząć od tego miejsca, bowiem przy torach znajdujących się obok CH Korona często powstają olbrzymie korki spowodowane częstym zamykaniem przejazdu kolejowego. 
Wrocławskie Inwestycje
Dokładny i szczegółowy przebieg Alei Północnej poznamy za ok. 2 lata. Wykonawca projektu będzie mieć od 18 do 24 miesięcy na wykonanie swojej pracy. 
– Chcemy być gotowi z projektem, kiedy już będą środki na sfinansowanie tego zadania. O dokończeniu tej trasy mówi się od lat. Czas postawić pierwszy krok w kierunku jej powstania – mówił niedawno Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Cały proces sporządzania dokumentacji projektowej Alei Północnej będzie podlegał konsultacjom z mieszkańcami. Inwestycja znalazła się w programie Dolnośląski Ład. Aleja Północna została wskazana przez rząd jako jedna z tych inwestycji, które mają dostać dofinansowanie z pieniędzy unijnych (pula środków przeznaczonych na odbudowę Polski po pandemii). Z tego też względu miasto zdecydowało się ogłosić już teraz przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, aby była gotowa w momencie otrzymania przez Wrocław deklarowanych przez rząd funduszy na realizację tej wielkiej i bardzo istotnej dla miasta inwestycji.