Jest zezwolenie na przebudowę prawie 12-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 94 (Pyskowice-Zabrze)

Orzech

Wojewoda Śląski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na przebudowę prawie 12-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 94. Ta decyzja umożliwia w najbliższym czasie ogłoszenie postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych pomiędzy Pyskowicami i granicą Zabrza. Realizację tej inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaplanowała na lata 2023-2024.

Przebudowa DK94 ma na celu poprawę bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych oraz poprawę parametrów technicznych drogi. Cele te zostaną osiągnięte poprzez przebudowę drogi, dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi i przebudowę zatok autobusowych.

W ramach inwestycji powstaną też ciągi piesze i pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Poprawa klimatu akustycznego zostanie osiągnięta dzięki zastosowaniu cichej nawierzchni. Dzięki wykonaniu odpowiedniego odwodnienia oraz urządzeń ochrony środowiska zostanie ograniczony wpływ eksploatacji drogowej na środowisko.

Zakres inwestycji:

Istniejąca droga pomiędzy Pyskowicami a granicą miasta Zabrze zostanie przebudowana na odcinku o długości 11,8 km, z wyłączeniem dwóch odcinków o łącznej długości prawie 400 metrów, zrealizowanych wcześniej w ramach budowy A1.

W Boniowicach istniejące skrzyżowanie DK94 z ul. Gliwicką (DP2902S) przebudowane zostanie na rondo. Przebudowane i wybudowane zostaną również chodniki oraz ciągi pieszo–rowerowe i zatoki autobusowe.

Przebudowany zostanie także parking przydrożny w Boniowicach oraz miejsce do ważenia pojazdów w Konarach. W ramach planowanej inwestycji powstaną również dodatkowo dwa miejsca dla do kontroli pojazdów. Ponadto przebudowane zostaną istniejące skrzyżowania, obiekty inżynierskie, zjazdy publiczne i indywidualne, odwodnienie i oświetlenie.

Zakładane parametry:

- Klasa drogi - GP

- Przekrój - 1x2

- Szerokość pasów ruchu - 3,5 m

- Nośność - 11,5 t/oś

Źródło finansowania:

Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.