Kolejny krok do budowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna (S11)Fot. GDDKiA

Kolejny krok do budowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna (S11)

REKLAMA

Do Wojewody Wielkopolskiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyla wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S11 w ciągu obwodnicy Kępna.

Prace projektowe

W kwietniu 2024 roku GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę blisko 4-kilometrowej drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Zadanie jest realizowane w systemie Projektuj i buduj.

Zgodnie z harmonogramem zakończył się etap opracowania dokumentacji projektowej potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID, której uzyskanie pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót budowalnych.

Umowa

Inwestycję za ponad 69 mln zł zrealizuje Grupa Mirbud. Termin realizacji to 33 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem przerw zimowych (16 grudnia – 15 marca) w okresie prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2027 roku.

Zakres inwestycji

Do istniejącego, jednojezdniowego odcinka obwodnicy w ciągu S11, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów, zostanie dobudowana druga jezdnia. Planowana jest budowa czterech obiektów inżynierskich, wydłużenie istniejących przejść dla zwierząt, a także rozbudowę węzła Baranów celem dostosowania go do przekroju dwujezdniowego.

S11 w woj. wielkopolskim

W styczniu 2025 roku poznaliśmy oferty w przetargach na na dwa odcinki S11: Przygodzice – Ostrzeszów Północ (12,6 km), gdzie najniższą cenę zaoferowała firma Mirbud (ponad 549 mln zł), Ostrzeszów Północ – Kępno Północ (18,6 km), gdzie najniższą cenę zaoferowała firma Budimex (ponad 588 mln zł).

Obecnie trwa badanie i ocena złożonych ofert.

REKLAMA

W lipcu 2024 roku podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje Grupa Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 roku.

Trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:

1. Szczecinek – Piła o długości około 59 km,

2. Piła – Ujście o długości około 20 km,

3. Ujście – Oborniki o długości około 43 km,

4. Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,

5. Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.

Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU).

Dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu toczą się postępowania o wydanie DŚU.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA