DODAJ
Orzech 23.07.2008, godz. 14:01
Myślę, że ta inwestycja zasługuje na osobny wątek na forum.
http://wzp.zdik.wroc.pl/announcements/show/333/1768
odpowiedz
Gesah 23.07.2008, godz. 17:25
Wycinka drzew i autostrada do centrum z korkami tirów na Rondzie. A obwodnica stoi w polu.
odpowiedz
Rafis 23.07.2008, godz. 18:35
Powstańców/Szczęśliwa

Powst-Szcze.jpg

Powstańców/Wielka

Powst-wielk.jpg

i przy okazji Gwiaździsta/Szczęsliwa

gwiazd-szcz.jpg

rondo na Kruczej

rondo-1.jpg

źródło: http://wzp.zdik.wroc.pl/attachments/3962/zalacznik_5.pdf
odpowiedz
Orzech 23.07.2008, godz. 18:45
"Gesah" napisał:
Wycinka drzew i autostrada do centrum z korkami tirów na Rondzie. A obwodnica stoi w polu.


Co ma Rondo Regana do przebudowy Powstańców Śląskich?
odpowiedz
toolfan 23.07.2008, godz. 19:18
na powstańców tez jest rondo:)
odpowiedz
Orzech 23.07.2008, godz. 19:25
"toolfan" napisał:
na powstańców tez jest rondo:)


Plac :)
odpowiedz
Gesah 23.07.2008, godz. 19:26
"Orzech" napisał:
[quote="Gesah":3hp1tz0c]Wycinka drzew i autostrada do centrum z korkami tirów na Rondzie. A obwodnica stoi w polu.


Co ma Rondo Regana do przebudowy Powstańców Śląskich?[/quote:3hp1tz0c]

ma tyle, że Rondo Powstańców Śląskich ma i będzie miało mniejszą przepustowość niż Rondo Reagana, zaś ulica Powstańców będzie miała większą przepustowość niż Oś Grunwaldzka. Co oznacza, że korki które są winą zastępczego mostu Szczytnickiego będą niczym, przy korkach na Powstańców. Właścicielom apartamentów w CP, ST i Rondzie Verona radzę przygotować wnioski do decyzji środowiskowej o budowie ekranów przeciw hałasowi :D
odpowiedz
Orzech 23.07.2008, godz. 19:34
"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":12c4niai][quote="Gesah":12c4niai]Wycinka drzew i autostrada do centrum z korkami tirów na Rondzie. A obwodnica stoi w polu.


Co ma Rondo Regana do przebudowy Powstańców Śląskich?[/quote:12c4niai]

ma tyle, że Rondo Powstańców Śląskich ma i będzie miało mniejszą przepustowość niż Rondo Reagana, zaś ulica Powstańców będzie miała większą przepustowość niż Oś Grunwaldzka. Co oznacza, że korki które są winą zastępczego mostu Szczytnickiego będą niczym, przy korkach na Powstańców. Właścicielom apartamentów w CP, ST i Rondzie Verona radzę przygotować wnioski do decyzji środowiskowej o budowie ekranów przeciw hałasowi :D[/quote:12c4niai]

Gdzie na Rondzie Powstańców Śląskich (twoja nowa nazwa :)) widzisz tiry (twój poprzedni post)? Tiry poruszają się albo OŚ albo Powstańców Śląskich od strony Bielan do skrzyżowania z Hallera, następnie skręcają w tą ulicę.

Piszesz o hałasie? To ja radzę przygotować wnioski do decyzji środowiskowej o budowie ekranów przeciw hałasowi mieszkańcom Rynku albo placu Solnego :D
odpowiedz
Gesah 23.07.2008, godz. 19:41
"Orzech" napisał:
Gdzie na Rondzie Powstańców Śląskich (twoja nowa nazwa :)) widzisz tiry (twój poprzedni post)? Tiry poruszają się albo OŚ albo Powstańców Śląskich od strony Bielan do skrzyżowania z Hallera, następnie skręcają w tą ulicę.

Piszesz o hałasie? To ja radzę przygotować wnioski do decyzji środowiskowej o budowie ekranów przeciw hałasowi mieszkańcom Rynku albo placu Solnego :D

1. to po co się poszerza Powstańców? podobnie jak krzyżówkę z Hallera?
2. zajrzyj do mapy hałasu, która pokazuje że na Hallera gdzie są 2 pasy, hałas przekracza wszelkie normy. a teraz skorzystaj z wzoru na obliczenie drogowego hałasu. dla ułatwienia - 3. pas znacznie go zwiększy. a na koniec zajrzyj do prawa o środowisku i sprawdź, ile wynosi ryczałtowa stawka, jaką zarządca drogi MUSI płacić właścicielom mieszkań przy zarządzanej przez siebie drodze.
odpowiedz
Orzech 23.07.2008, godz. 20:21
"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":sbotfiae]Gdzie na Rondzie Powstańców Śląskich (twoja nowa nazwa :)) widzisz tiry (twój poprzedni post)? Tiry poruszają się albo OŚ albo Powstańców Śląskich od strony Bielan do skrzyżowania z Hallera, następnie skręcają w tą ulicę.

Piszesz o hałasie? To ja radzę przygotować wnioski do decyzji środowiskowej o budowie ekranów przeciw hałasowi mieszkańcom Rynku albo placu Solnego :D

1. to po co się poszerza Powstańców? podobnie jak krzyżówkę z Hallera?
2. zajrzyj do mapy hałasu, która pokazuje że na Hallera gdzie są 2 pasy, hałas przekracza wszelkie normy. a teraz skorzystaj z wzoru na obliczenie drogowego hałasu. dla ułatwienia - 3. pas znacznie go zwiększy. a na koniec zajrzyj do prawa o środowisku i sprawdź, ile wynosi ryczałtowa stawka, jaką zarządca drogi MUSI płacić właścicielom mieszkań przy zarządzanej przez siebie drodze.[/quote:sbotfiae]

Po to, że po budowie ST, CP wzrośnie tam ruch samochodowy. Nie chodzi bynajmniej o żadne tiry, tylko samochody mieszkańców plus osób, które będą pracowały w ST i CP, klientów nowej galerii i sklepów.

Hałas na Hallera przekracza normy, bo Hallera jest ulicą tranzytową, m.in dla setek tirów przejeżdzających przez Wrocław.

Przypomnę na koniec, że w ST i zapewnie też w CP, budynki będą posiadać dżwiękoszczelne okna.
odpowiedz
jarek_les 23.07.2008, godz. 21:14
nie usprawiedliwia to faktu, ze Wroclaw bardziej potrzebuje obwodnic niz poszerzenia powstancow slaskich.
odpowiedz
matternhorn 23.07.2008, godz. 21:41
Czy TUMW będzie interweniował w tej sprawie?
odpowiedz
Orzech 23.07.2008, godz. 22:02
"jarek_les" napisał:
nie usprawiedliwia to faktu, ze Wroclaw bardziej potrzebuje obwodnic niz poszerzenia powstancow slaskich.


Jednak nie można zapominać, że po budowie ST i CP, obecny układ drogowy w tamtej okolicy stałby się po prostu mocno niewydolny. Dlatego też trzeba go dostosować do obsługi ST i CP. Zwężaniem tego się nie osiągnie.
odpowiedz
jarek_les 23.07.2008, godz. 22:08
do TUMW nie naleze
natomiast uwazam, ze warto rozwazyc, co jest wiekszym priorytetem dla wrocławian.. droga miedzy hallera, st (ktory ma byc oddany w 2013) a cp, tez nie wiadomo kiedy oddanym, czy moze tez droga, ktora pomoze wrocalwianom dostac sie na drugi koniec wroclawia, nie wjezdzajac do centrum.
odpowiedz
Orzech 23.07.2008, godz. 22:23
"jarek_les" napisał:
do TUMW nie naleze
natomiast uwazam, ze warto rozwazyc, co jest wiekszym priorytetem dla wrocławian.. droga miedzy hallera, st (ktory ma byc oddany w 2013) a cp, tez nie wiadomo kiedy oddanym, czy moze tez droga, ktora pomoze wrocalwianom dostac sie na drugi koniec wroclawia, nie wjezdzajac do centrum.


A o to ci chodzi. Bo myślałem, że też chciałbyś pozwężać wszystko, tak jak chce to robić Gesah :) Ja też uważam, że ważniejsze dla Wrocławia są: AOW, O.Śródmiejskiej i O.Wschodnia, tylko, że Wrocław ma jedynie realny wpływ na budowę O.Śródmiejskiej (której następne odcinki są w planach, a budowa odcinka od Mostu Milenijnego jest już po rozstrzygnięciu przetargu).
odpowiedz
matternhorn 23.07.2008, godz. 22:46
"Orzech" napisał:
[quote="jarek_les":9d9zwhh2]nie usprawiedliwia to faktu, ze Wroclaw bardziej potrzebuje obwodnic niz poszerzenia powstancow slaskich.


Jednak nie można zapominać, że po budowie ST i CP, obecny układ drogowy w tamtej okolicy stałby się po prostu mocno niewydolny. Dlatego też trzeba go dostosować do obsługi ST i CP. Zwężaniem tego się nie osiągnie.[/quote:9d9zwhh2]

Według mnie budowy ST i CP nie wymagają poszerzania Powstańców Śląskich (nie licząc skrzyżowań gdzie powinny powstać lewo i prawo skręty). Pamiętajmy, że te dwie inwestycje będzie przecinać obwodnica, która pozwoli rozładować ruch.
odpowiedz
Orzech 23.07.2008, godz. 22:54
Przyjrzyj się rysunkom. Nie na każdym jej odcinku będą trzy pasy. Będą też odcinki o dwóch pasach.
odpowiedz
Gesah 24.07.2008, godz. 13:24
te rysunki nie mają poza miejscem nic wspólnego z tym projektem. projekt ma dopiero powstać, ale BRW już założyło 2x3x3,5 metra.

nie tylko ja chcę zwężać. to samo robi Warszawa, NYC (zwężęnie Broadwayu z 4 do 2 pasów), Budapeszt - to tylko newsy z ostatnich dni.

CP i ST miały powstać w centrum, bo łatwo zapewnić dla nich komunikację pieszą i zbiorową.

gdyby w NYC tak patrzono, to dawno musieliby wyburzyć pół centrum. oni na szczęście już dawno zrobili badania, z których wynika, że mieszkańcy wieżowców na Manhattanie mają dużo mniej aut niż mieszkańcy innych dzielnic i ruch aut im przeszkadza.

jaki ruch generują mieszkańcy Starego Miasta? może im też jakiś tunel zbudować? :lol:

Orzech, zapytaj jakiegoś projektanta z branży drogowej co sądzi o tym pomyśle. najlepiej bezstronnego, z innego miasta.
odpowiedz
Orzech 24.07.2008, godz. 13:43
"Gesah" napisał:
te rysunki nie mają poza miejscem nic wspólnego z tym projektem. projekt ma dopiero powstać, ale BRW już założyło 2x3x3,5 metra.

nie tylko ja chcę zwężać. to samo robi Warszawa, NYC (zwężęnie Broadwayu z 4 do 2 pasów), Budapeszt - to tylko newsy z ostatnich dni.

CP i ST miały powstać w centrum, bo łatwo zapewnić dla nich komunikację pieszą i zbiorową.

gdyby w NYC tak patrzono, to dawno musieliby wyburzyć pół centrum. oni na szczęście już dawno zrobili badania, z których wynika, że mieszkańcy wieżowców na Manhattanie mają dużo mniej aut niż mieszkańcy innych dzielnic i ruch aut im przeszkadza.

jaki ruch generują mieszkańcy Starego Miasta? może im też jakiś tunel zbudować? :lol:

Orzech, zapytaj jakiegoś projektanta z branży drogowej co sądzi o tym pomyśle. najlepiej bezstronnego, z innego miasta.


W tym czasie setki innych miast poszerzają drogi. Komunikacja zbiorowa a tym bardziej piesza nie rozwiązują sprawy. Ludzie mają i będą mieć samochody i będą z nich korzystać.

O Starym Mieście pisałem w kontekście innego hałasu. Jak widać nie zrozumiałeś aluzji ;)

Pytałem takiego projektatnta. Tylko, że on jeżdzi samochodem, a nie chodzi piechotą i nie jeżdzi komunikacją zbiorową. Ani nie jest takim fanem zwężania jak ty Gesah :D Jak widzisz w wielu przypadkach punkt widzenia zalezy od punktu siedznia.
odpowiedz
Gesah 24.07.2008, godz. 13:53
"Orzech" napisał:
W tym czasie setki innych miast poszerzają drogi. Komunikacja zbiorowa a tym bardziej piesza nie rozwiązują sprawy. Ludzie mają i będą mieć samochody i będą z nich korzystać.

O Starym Mieście pisałem w kontekście innego hałasu. Jak widać nie zrozumiałeś aluzji ;)

Pytałem takiego projektatnta. Tylko, że on jeżdzi samochodem, a nie chodzi piechotą i nie jeżdzi komunikacją zbiorową. Ani nie jest takim fanem zwężania jak ty Gesah :D Jak widzisz w wielu przypadkach punkt widzenia zalezy od punktu siedznia.

1. wymień. wymień miasta, poszerzające drogi w centrum.
2. zrozumiałem, ale nie ma sensu odpowiadać, skoro nie masz pojęcia o prawie dot. hałasu.
3. i co odpowiedział?

pytanie pomocnicze - co stanie się, gdy zostanie zbudowany taki układ? jaka będzie średnia prędkość poruszania się w okolicy, zanieczyszczenie powietrza, hałas?

no i czy zamiast drzew postawione zostaną ekrany akustyczne. w końcu na Karkonoskiej już postawiono, zamiast zrobić inne zjazdy z autostrady.
odpowiedz