"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":la0htyv0]Nie, lepiej ogłośmy Wrocław - miastem zamkniętym. Albo ustawmy na rogatkach miasta punkty poboru myta, jak w średniowieczu 
nie jak w średniowieczu, a jak w XXI wieku w Londynie, Utrechcie, Oslo czy Rydze.[/quote:la0htyv0]
W żadnym z tych miast nie ma ustawionych punktów poboru opłat za wjazd do tych miast. Płatne są wjazdy do ścisłego (podkreślam ścisłego) centrum tych miast. We Wrocławiu w zasadzie jest podobnie. Za sam wjazd na razie jeszcze się we Wrocławiu nie płaci, ale już za parkowanie tak (jest jeszcze trochę darmowych miejsc, ale niewiele, a z roku na rok płatnych miejsc ma być jeszcze więcej, jak i sama strefa płatnego parkoania ma się powiększyć o kolejne, dalsze od centrum ulice i place.
[quote:la0htyv0]pomysłałem. jeśli kierowcy spoza Wro będą mieli do wyboru AOW dłuższą, o 3 pasach, lub jazdę przez centrum, krótszą trasą, to co wybiorą?[/quote:la0htyv0]
AOW będziesz mógł jechać 110 km bez zatrzymywania, przez miasto o połowę wolniej plus do tego liczne skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i węższe ulice. Wybór jest oczywisty. AOW.
[quote:la0htyv0]jeśli kierowcy będą mieli do wyboru P&R z Krzyków lub Kobierzyc, albo jechać do CP autem 3 pasami, to co wybiorą?[/quote:la0htyv0]
To zależy co będą mieli do załatwienia w centrum i w ilu miejscach. Każdy przypadek należy rozpatrywać osobno, ale ty tego nie pojmujesz, próbując na siłę wszystkich zmusić do korzystania z komunikacji zbiorowej.
[quote:la0htyv0]Miasta na Zachodzie zamykają centra dla aut, bo Downtown jest do pracy i mieszkania, a nie "przejazd przez to miasto dla kierowców z całej Polski czy Europy"[/quote:la0htyv0]
Tylko, że te miasta na Zachodzie mają od lat liczne obwodnice, zewnętrzne i wewnętrzne (tranzyt), do tego s-bahny, u-bahny, linie metra, doskonale rozwiniętą przez wiele lat komunikację miejską i 10 razy lepsze ulice od naszych i 100 razy więcej takich ulic. Do tego setki parkingów wielopoziomowych (to dla mieszkańców i turystów).