Zapowiadana od lat budowa tramwaju na Górkę Narodową powoli staje się faktem, w poniedziałek nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą.
Wynik przetargu przeprowadzonego przez ZIKiT, na zaprojektowanie i wybudowanie inwestycji, ogłoszony został w marcu, zwycięzcą zostało konsorcjum firm Tor-Krak i Intercor, wykonawca zadeklarował wykonanie inwestycji za kwotę ok. 330 mln zł. Następnie całe postępowanie przetargowe musiało zostać zweryfikowane przez Urząd Zamówień Publicznych. Dziś już wszystko jest gotowe i można podpisać umowę.
Wynik przetargu przeprowadzonego przez ZIKiT, na zaprojektowanie i wybudowanie inwestycji, ogłoszony został w marcu, zwycięzcą zostało konsorcjum firm Tor-Krak i Intercor, wykonawca zadeklarował wykonanie inwestycji za kwotę ok. 330 mln zł. Następnie całe postępowanie przetargowe musiało zostać zweryfikowane przez Urząd Zamówień Publicznych. Dziś już wszystko jest gotowe i można podpisać umowę.
Oprócz samej trasy tramwajowej, powstaną również parkingi P&R, drogi, ścieżki rowerowe wraz z całą infrastrukturą. Budowa całej inwestycji ma potrwać 3,5 roku.
Ciężki sprzęt budowlany nie wiedzie od razu na plac budowy, rozpisany przez ZIKiT przetarg jest w trybie "zaprojektuj i zbuduj". Zadania należące do wykonawcy rozłożone są na etapy, pierwszym z nich jest wykonanie projektu inwestycji, kolejnym, uzyskanie niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych, następnie wybudowanie całego odcinka trasy tramwajowej, wraz z całą infrastrukturą drogową i parkingową, ostatnim etapem inwestycji będzie przeprowadzenie wszelkich prób i testów na wybudowanej inwestycji.
Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na wykonanie projektu, następnie kolejne osiem miesięcy na uzyskanie tzw. decyzji ZRiD potrzebnej do rozpoczęcia prac i 26 miesięcy na budowę.
Szeroki zakres inwestycji
Nowa linia tramwajowa będzie miała długość pięciu kilometrów, zaczynać się będzie od pętli tramwajowej Krowodrza Górka, która zostanie dodatkowo zmodernizowana i przebudowana. Powstaną trzy parkingi P&R, przy pętli Krowodrza Górka, obok skrzyżowania z ulicą Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.
Nowa linia tramwajowa będzie miała długość pięciu kilometrów, zaczynać się będzie od pętli tramwajowej Krowodrza Górka, która zostanie dodatkowo zmodernizowana i przebudowana. Powstaną trzy parkingi P&R, przy pętli Krowodrza Górka, obok skrzyżowania z ulicą Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.
Trasa przebiegać będzie od osiedla Krowodrza Górka, ul. Pachońskiego, ul. Bociana do Górki Narodowej.
Dodatkowo w ramach tej inwestycji przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana, jak również powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa, od projektowanego skrzyżowania z ulicą Banacha do al. 29-listopada.
Ponadto w ramach inwestycji powstanie tunel pod ulicą Opolską, estakada nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą tramwajową na wysokości ulic Szopkarzy i Danka, mosty na rzece Białucha i potoku Bibiczanka oraz tunel pod linią kolejową, po którym będzie się poruszał nie tylko tramwaj, ale również rowerzyści i piesi.
Dodatkowo w ramach tej inwestycji przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana, jak również powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa, od projektowanego skrzyżowania z ulicą Banacha do al. 29-listopada.
Ponadto w ramach inwestycji powstanie tunel pod ulicą Opolską, estakada nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą tramwajową na wysokości ulic Szopkarzy i Danka, mosty na rzece Białucha i potoku Bibiczanka oraz tunel pod linią kolejową, po którym będzie się poruszał nie tylko tramwaj, ale również rowerzyści i piesi.